FrieslandCampina va încheia anul 2014 cu o creştere de 10% a vânzărilor

8 dec 2014 Autor: Ana Maria Petcana

Producătorul de lactate FrieslandCampina va încheia anul 2014 cu o creştere de 10% a vânzărilor atât în volum, cât şi ca valoare, şi estimează menţinerea trendului ascendent şi anul viitor, compania focusându-se în principal pe brandul Napolact, care generează peste 60% din vânzări.

"Anul acesta vânzările Napolact au fost cele mai mari din istoria brandului, cu 15% peste anul trecut şi cu 10% peste anul de boom 2008. Napolact reprezintă peste 60% din vânzările totale. Per total anul acesta este mai bun decât anul trecut, nu ştim exact cu cât vom încheia pentru că mai sunt patru-cinci săptămâni, dar estimarea este o creştere de 10% în volum, iar în valoare cred că este aceeaşi cifră. Produsele cu cele mai bune performanţe în acest an au fost sana, kefir, lapte bătut şi lapte. Telemeaua a crescut foarte mult, cu două cifre, iar vânzările de iaurt au fost stabile", a declarat pentru MEDIAFAX Jan Willem Kivits, directorul general FrieslandCampina.

El anticipează că trendul de creştere va continua şi anul viitor.

"Ne aşteptăm ca trendul de creştere să continue, pentru că ştim pe ce vrem să ne focusăm: brandul Napolact pe categoriile băuturi (sana, kefir, lapte bătut), brânză şi iaurturi, dar un factor important va fi şi evoluţia economiei. Dacă toate acestea sunt conform aşteptărilor, 2015 va fi un an bun", a mai spus Kivits.

El este de părere că din punct de vedere macroeconomic, 2015 ar trebui să fie un an de revenire pentru România, deoarece aceasta a avut prea mult timp o creştere minimă.

FrieslandCampina are în portofoliu branduri precum Napolact, Mili, Oke şi Campina.

Compania produce şi mărci private pentru retaileri, dar acestea reprezintă 5-7% din cifra de afaceri.

Grupul olandez FrieslandCampina este prezent în România prin trei companii: Napolact, Friesland Campina România şi Industrializarea Laptelui Mureş. Compania îşi derulează activitatea în două fabrici, în localităţile Baciu (Cluj) şi Târgu-Mureş (Mureş), după ce săptămâna aceasta va finaliza relocarea producţiei de brânzeturi de la Carei la Baciu.

De-a lungul timpului, FrieslandCampina a închis mai multe fabrici pe care le deţinea în România, considerate ineficiente, respectiv Deta şi Satu Mare în 2007, Huedin în 2008 şi Ţaga în 2013. Acesta din urmă, aflată în conservare din iunie 2013, şi-a reluat activitatea săptămâna trecută, dar producţia va fi realizată de Fabrica de Brânzeturi Transilvania în urma unui acord cu proprietarul unităţii.

Potrivit datelor de la Ministrul Finanţelor Publice, cifra de afaceri netă a Napolact a fost anul trecut de 222,86 milioane lei (50,4 milioane euro), cu 0,7% mai mică decât în 2012 şi cu 7,7% sub nivelul din 2008. De asemenea, afacerile FrieslandCampina au scăzut în 2013 cu 11% comparativ cu anul anterior, dar au crescut cu 13,5% faţă de 2008, la 361,3 milioane lei (81,7 milioane euro).

În ceea ce priveşte Industrializarea Laptelui Mureş, cifra de afaceri a acestei companii a scăzut cu 5%, la 128 milioane lei (28,9 milioane euro) faţă de 2012 şi cu 8,8% comparativ cu 2008.

Cumulate, afacerile grupului olandez în România s-au situat anul trecut la 712,3 milioane lei (161 milioane euro), cu 7% sub 2012, dar cu 1,7% peste 2008.

Printre cei mai importanţi producători de lactate din România se numără şi Danone, Albalact, Covalact şi Dorna Lactate.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.12.2014

 
Cuvinte cheie:
FRIESLAND
, ESTIMĂRI
,
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide