Eveniment

„Hingherii“ de maşini au rămas fără job

În toată ţara maşinile erau ridicate de companii private care încheiau contracte cu primăriile, în baza de­ciziilor consiliilor locale, iar banii erau împărţiţi

În toată ţara maşinile erau ridicate de companii private care încheiau contracte cu primăriile, în baza de­ciziilor consiliilor locale, iar banii erau împărţiţi

Autor: Mediafax

26.05.2015, 00:02 966

O afacere bănoasă, dar şi con­troversată - ridicarea maşinilor parcate neregulementar – este în impas după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a decis că maşinile parcate ilegal nu mai pot fi ridicate, întrucât o reglementare de acest fel poate aparţine doar guvernului, nu consiliilor locale.

În toată ţara maşinile erau ridicate de companii private care încheiau contracte cu primăriile, în baza de­ciziilor consiliilor locale, iar banii erau împărţiţi. Nu este prima dată când justiţia se pronunţă împotriva ridicării maşinilor. Decizia de ieri se aplică însă în toate cazurile. În decembrie anul trecut, Tribunalul Bucureşti a anulat decizia consiliului local al sectorului şase Bucureşti de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, în urma unor plângeri, pe motiv că nu există bază legală pentru această operaţiune.

ÎCCJ a decis ieri, în urma unei sesizări a Avocatului Poporului, că maşinile parcate neregulamentar nu pot fi ridicate în baza unei decizii a consiliului local, întrucât această autoritate nu este competentă să reglementeze procedura în acest sens, doar Guvernul putând să stabilească regulamentul de aplicare a acestor măsuri contravenţionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO