Eveniment

VIDEO - În Capitală se schimbă guvernele, în Bărăgan 400 de oameni au fost prinşi două zile în "trenul groazei". Călătorii, buni de plată pentru că s-au bucurat de confort... 60 de ore

Autor: Iulian Anghel

09.02.2012, 00:09 3633

Noii miniştri ai guvernului Ungureanu, mulţi dintre ei necunoscuţi atât ca politicieni, cât şi ca oameni cu profil în sectorul lor de activitate, au trecut ieri de votul comisiilor parlamentare, fără niciun fel de problemă. În acest timp, în sud-estul ţării viscolul şi zăpada stăpânesc, iar cea mai dramatică situaţie a fost a unui tren blocat în Bărăgan pe linia Galaţi - Făurei, vreme de 50 de ore.

Culmea ironiei, directorul de marketing al CFR, Adrian Voicu, afirmă: "Calatorii au beneficiat de transport pana la destinatia finala, nu sunt percepute si nu vor fi percepute taxe suplimentare de transport in ciuda faptului ca nu se circula pe ruta directa, ci pe ruta ocolita, pe unde se poate circula pe linii pe care se poate circula optim".

Ca o dovadă a faptului că lumea politică este complet ruptă de realitate, niciunul dintre parlamentari nu l-a întrebat pe viitorul ministru al transporturilor ce face ca o astfel de situaţie să nu se mai repete.

Nu doar politica la vârf e depăşită, ci şi cea din teritoriu: 50 de ore, prefectura, consiliile locale, armata, inspectoratele de urgenţă şi-au aruncat responsabilitatea de la unii la alţii, în vreme ce 400 de oameni erau îngheţaţi în tren. În acest timp, la Bucureşti, membrii PDL inventau nume pentru portofolii ministeriale. Retragerea candidaturii Andreei Vass a condus PDL-ul la soluţia Lucian Bode, parlamentar, dar fără niciun fel de notorietate.

Guvernul lui Mihai Răzvan Ungureanu ar putea intra astăzi în funcţie, votul de învestitură al Parlamentului care ar urma să fie dat în jurul prânzului nepunând probleme din punct de vedere tehnic.

Preşedintele Traian Băsescu a susţinut luni că schimbarea de guvern era prevăzută din decembrie trecut. Lista de miniştri propusă nu arată acest lucru: viitorul cabinet este mai degrabă o oaste de strânsură.

Oameni tineri (vârsta cabinetului este de 36 de ani) şi acesta nu ar fi un handicap, dar mulţi au doar experienţă de consilieri pe lângă "foşti". Nimic nu pare foarte serios în acest demers, decât o intenţie de a arăta că s-a schimbat ceva. Schimbare de dragul schimbării. De pildă, Anca Boagiu, de la Transporturi, care arătase că, dacă te implici, lucrurile încep să se mişte chiar şi pe orfanul sector al infrarstructurii româneşti, a fost înlocuită cu un consilier al său, Alexandru Nazare, care multă vreme avea doar rolul de a stabili agenda întâlnirilor ministrului cu jurnaliştii.

Nu există niciun nume proeminent de ministru nou. Chiar dacă unii au şcoli în străi­nătate, niciunul nu a demonstrat definitiv în vreun domeniu. În afară de premierul desemnat, noii miniştri sunt paraşutaţi parcă pentru a îndeplini o sarcină care subit a displăcut altora. Sunt aduşi să fie făcut cunoscuţi, nu pentru că sunt deja cunoscuţi.

Programul de guvernare este făcut în grabă şi pentru a părea înnoit a fost îmbrăcat cu banalităţi, un accesoriu al adevăratului program care este cel al FMI.

Trenul Galaţi - Bucureşti care a fost blocat peste 50 de ore la Făurei a ajuns în staţia Galaţi, miercuri-seară, în jurul orei 17.00. Trenul s-a înzăpezit între Făurei şi Buzău. Situaţia arată atât lipsa investiţiilor în infrastructura de cale ferată, cât şi dezorganizarea din ultimele zile la care a contribuit chiar decizia complet neinspirată a PDL de schimbare a guvernului în plin cod portocaliu de viscol şi ger. Imagine surprinsă ieri în gara Brăila cu afişul postat de călători: "Trenu' groazei".
Sursa video: www.stirileprotv.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO