Eveniment

Incepe goana dupa voucherele Rabla, o piata de 55 mil. euro. Dealerii auto devin „intermediari”

21.02.2010, 23:11 45

Importatorii de masini au asteptat debutul programului "Rabla"ca pe o "gura de oxigen", pe o piata in care in ianuarie s-auvandut aproape 2.100 de masini, fata de peste 20.000 de unitati inurma cu doar doi ani, un business de 3 miliarde de euro anual carenu da semne de revenire.

Peste zece marci de volum din Romania, care detin impreuna peste80% din piata, incearca sa-i convinga pe romani sa aleaga brandullor, punand la bataie pentru prima data in acest an bugete depromovare de zeci de mii de euro.

Pe de alta parte, dealerii auto care au supravietuit dupa 2009,in conditiile in care 10% din ei au dat deja faliment, devinintermediari de vouchere, cel mai nou business din Romania estimatla 55 mil. euro, in conditiile in care se vor casa 60.000 de rable."Noi suntem interesati de achizitia de vouchere, pe care oferim inmedie intre 1.000 si 1.500 de lei. Astfel, clientul care va cumparao masina noua va plati aceasta suma, iar diferenta pana la 3.800 delei o va reprezenta discountul primit", a spus Nicolae Sorescu,directorul Radacini Motors, dealer Opel si Chevrolet inCapitala.

Un sistem de intermediere a voucherelor a fost pus la punct siin provincie, in cadrul dealerului Ford Plus Auto din Craiova, darcare de aceasta data consta in formarea unei "baze de date".

"Inainte de inceputul programului ne-am format o baza de dateatat cu cei care doresc sa-si vanda rabla, si implicit voucherul,cat si cu cei care doresc sa achizitioneze un automobil prinprogram", a spus Adrian Marasescu, directorul de vanzari al PlusAuto. Potrivit acestuia, in general clientii interesati de programdoresc sa achizitioneze o masina noua cu doua sau chiar treivouchere.

La nivel national exista mai multi dealeri care sunt interesatide achizitia de vouchere pentru a scurta timpul celor care dorescsa achizitioneze o masina utilizand mai multe tichete, potrivitsefului Radacini. "Numarul tichetelor este limitat, iar fiecaredealer va incerca sa atraga noi clienti", a subliniat Sorescu.

Pe piata au aparut anunturi cu privire la vanzarea de voucheresi "rable" inca de acum o luna, posesorii acestora cerand preturicuprinse intre 1.000 si 1.500 de lei, diferenta care ar insemna uncastig de cel putin 500 de euro pentru cel care cumpara un astfelde tichet.

O campanie de strangere de informatii de la potentiali clienti adeclansat si Dacia-Renault inca de la inceputul acestui an, prinintermediul site-urilor oficiale ale celor doua marci. "Am colectatmai mult de 2.000 de contacte de la persoane fizice si peste 500 decontacte de la firme interesate de a achizitiona un model Dacia sauRenault prin programul "Rabla", a spus Fabrice Cambolive,directorul comercial Renault-Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO