Eveniment

„Indus­tria auto - motorul economiei româ­neşti“. Piaţa auto, între creşterea capacităţilor de producţie şi aşteptarea noului program Rabla

Unii dintre cei mai importanţi actori din domeniul auto au discutat despre viitorul unui sector de 20 miliarde de euro, care este motorul economiei româneşti. Industria auto aduce 12% din PIB şi reprezintă 24% din valoarea exportului României

Autor: Bogdan Alecu, Roxana Rosu

19.05.2016, 00:06 522

Industria auto din România, o piaţă de 20 de miliarde de euro împărţită între producătorii de componente auto şi cele două uzine de autovehicule Automobile Dacia din Mioveni şi Ford din Craiova, care pentru a se dezvolta are nevoie de personal pregătit şi o piaţă auto locală puternică.

Dacia şi Ford au produs în numai trei zile maşinile făcute la Mioveni şi Craiova pentru piaţa locală, cu toate că vânzările de automobile au continuat să se aprecieze anul trecut, însă, cu un volum de sub 100.000 de autoturisme în 2015, piaţa rămâne departe de cele 315.000 de unităţi vândute în 2015.

„Soluţii pentru susţinerea pieţei auto sunt, cum ar fi transformarea programului Rabla într-unul multianual sau fiscalizarea impor­tu­rilor de maşini second-hand. Infras­tructura ră­mâne o mare problemă mai ales că autostrada Piteşti-Sibiu e în ceaţă, nu avem încă un şef de proiect, statusul autostrăzii Piteşti-Craiova este neclar şi se întârzie mult repararea erorilor de construcţie la A1, A2, A3“, a spus Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în cadrul evenimentului „Indus­tria auto: motorul economiei româ­neşti“, rea­lizat de ZF în parteneriat cu New Kopel Group şi Hertz Lease. El a subliniat că în cei opt ani de când a venit Ford oficial la Craiova autorităţile nu au făcut nimic din ce au promis în materie de infrastructură şi că înainte să ne uităm după un al treilea producător, trebuie securizate in­ves­tiţiile deja existente la Mioveni şi Craiova.

Anul acesta programul Rabla va demara cu mai bine de o lună întârziere, însă vine atât cu o componentă pentru achiziţia de maşini clasice, cât şi una pentru achiziţia de maşini electrice şi hibride.

„Calendarul programului este foarte strâns. Am spus 3 iunie, până când am vrea să avem lista validată a producătorilor şi dealerilor. Deci 6 iunie să fie prima zi când o persoana fizică ar putea face cerere pentru programul Rabla. Rabla este construit pe varianta de anul trecut, cu două ecobonusuri. Anul trecut au fost 200 milioane de lei bugetate, dar până la final s-au consumat 165 mil. lei. Au fost casate 25.000 maşini. Rabla Plus se adresează maşinilor electrice şi hibride. Bugetul 75 mil. lei pe 2016, dar include şi sumele pentru partea de infrastructură“, a spus Istvan Jakab, preşe­dintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM). El a subliniat că, în funcţie de cerere, bugetul alocat programului Rabla poate fi majorat cu 10%. „Valoarea tichetului Rabla va rămâne de 6.500 de lei, iar ecotichetele pentru electrice, respectiv hibride vor fi de 20.000 lei, respectiv 5.000 lei. Încă lucrăm la ghid pentru că sunt multe elemente tehnice. Staţiile de încărcare au preţuri diferite şi vrem o variantă de finanţare simplă pentru AFM“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO