„În prezent, stadiul fizic al proiectului a înregistrat un progres de 4%, majoritatea lucrărilor constând în lucrări de relocare utilităţi, decapare strat vegetal, defrişare viţă de vie, arbori şi arbuşti, podeţele de la km 1 plus 235 şi 0 plus 032 etc. Proiectul are alocat un buget de 31,3 mil. lei, iar data de finalizare este estimată pentru luna iunie 2017“, au spus oficialii CNAIR.
La sfârşit şi început de săptămână dar şi de sărbători parcurgerea celor aproape 80 km dintre Bucureşti şi Alexandria durează chiar şi cinci ore din cauza traficului aglomerat, iar cozile, ce se pot întinde pe kilometri, sunt formate la intrarea în Mihăileşti, unde se face trecerea de la două benzi pe sens la una singură. În masterplanul general de transport este prevăzut un drum expres de 195 km pe ruta Bucureşti - Ghimpaţi - Alexandria - Roşiori - Drăgăneşti - Caracal - Craiova, ce ar costa
764 mil. euro fără TVA. Pe această rută ar putea circula până la 25.000 de maşini pe zi, potrivit masterplanului. „CNAIR promovează spre execuţie proiectele prevăzute în masterplanul general de transport al României - documentul strategic care prezintă cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanţare, strategia de implementare a proiectelor, precum şi asigurarea activităţii de întreţinere şi reparaţii curente până în anul 2030.“
Un drum expres este prevăzut a fi construit între Bucureşti şi Alexandria şi mai departe către Craiova şi Drobeta-Turnu Severin, însă proiectul este prevăzut a fi implementat abia după anul 2026. „Momentan, pentru DN6 nu sunt prevăzute lucrări de fluidizare a traficului.“
Compania Naţională de Drumuri încearcă de patru ani să construiască o centură ocolitoare a oraşului Mihăileşti unde se face trecerea de la patru la două benzi. Este prima centură ocolitoare ce va fi realizată în acest an pentru a fluidiza circulaţia autovehiculelor din sudul ţării, în contextul în care cea mai mare parte a bugetului merge către vestul României.
Drumul Naţional 6 (Bucureşti - Alexandria – Craiova - Timişoara) este considerat a fi unul dintre cele mai aglomerate din ţară, cu valori de peste 16.000 de autovehicule la fiecare 24 de ore, dar şi unul dintre cele mai periculoase din cauza accidentelor dese care au loc pe acesta.
Proiectul iniţial pentru construcţia centurii ocolitoare a fost semnat, potrivit CNADNR, în data de 3 aprilie 2012 cu firma Contrat Ingineria y Obras şi reziliat de Compania de Drumuri în data de 12 octombrie 2012. Proiectul evaluat la 33,4 mil. lei fără TVA, din care aproape 28,4 mil. lei de la Uniunea Europeană prin FEDR, iar diferenţa de 5 mil. lei de la Guvernul României viza construcţia unui drum de 3,18 km care să ocolească oraşul Mihăileşti.
Miza acestei centuri o reprezintă creşterea vitezei de deplasare a maşinilor de la 24,3 km/h în prezent la 85 km/h, pe lângă reducerea poluării aerului şi a poluării fonice. Cu toate că potrivit datelor companiei de drumuri, pe tronsonul Bucureşti - Ghimpaţi al DN 6 circulă peste 16.000 de maşini pe zi, fiind unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară, nu exită în acest moment un plan concret de extindere la două benzi pe sens sau măcar la o bandă şi jumătate (după modelul DN 2) pentru a fluidiza traficul.