Eveniment

Infrastructura melcului: în 5 luni lucrările la centura de 3 km de la Mihăileşti, Giurgiu au avansat numai cu 4%

Compania Naţională de Drumuri încearcă de patru ani să construiască o centură ocolitoare a oraşului Mi­hăileşti, unde se face trecerea de la patru la două benzi

Compania Naţională de Drumuri încearcă de patru ani să construiască o centură ocolitoare a oraşului Mi­hăileşti, unde se face trecerea de la patru la două benzi

Autor: Bogdan Alecu

24.11.2016, 00:05 1400
Lucrările la centura de la Mihăileşti, Giurgiu, de pe drumul dintre Bucureşti şi Alexandria au avansat cu numai 4% din iulie şi până săptămâna aceasta, potrivit datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu toate că drumul este tot mai aglomerat, iar proiectul a fost lansat prima dată în urmă cu patru ani. Contractul Construcţia Variantei de Ocolire Mihăileşti – Relicitare a fost semnat în luna aprilie anul curent, iar lucrările au demarat efectiv în luna iulie.

 „În prezent, stadiul fizic al proiectului a înregistrat un progres de 4%, majoritatea lucrărilor constând în lucrări de relocare utilităţi, decapare strat vegetal, defrişare viţă de vie, arbori şi arbuşti, podeţele de la km 1 plus 235 şi 0 plus 032 etc. Proiectul are alocat un buget de 31,3 mil. lei, iar data de finalizare este estimată pentru luna iunie 2017“, au spus oficialii CNAIR.

La sfârşit şi început de săptămână dar şi de sărbători parcurgerea celor aproape 80 km dintre Bucureşti şi Alexandria durează chiar şi cinci ore din cauza traficului aglomerat, iar cozile, ce se pot întinde pe kilometri, sunt formate la intrarea în Mihăileşti, unde se face trecerea de la două benzi pe sens la una singură. În masterplanul general de transport este prevăzut un drum expres de 195 km pe ruta Bucureşti - Ghimpaţi - Alexandria - Roşiori - Drăgăneşti - Caracal - Craiova, ce ar costa

764 mil. euro fără TVA. Pe această rută ar putea circula până la 25.000 de maşini pe zi, potrivit masterplanului. „CNAIR promovează spre execuţie proiectele pre­văzute în masterplanul general de transport al Ro­mâniei - documentul strategic care prezintă cadrul ge­neral de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanţare, strategia de implementare a proiectelor, precum şi asigurarea activităţii de întreţinere şi reparaţii curente până în anul 2030.“

Un drum expres este prevăzut a fi construit între Bucureşti şi Alexandria şi mai departe către Craiova şi Drobeta-Turnu Severin, însă proiectul este prevăzut a fi implementat abia după anul 2026. „Momentan, pentru DN6 nu sunt prevăzute lucrări de fluidizare a traficului.“

Compania Naţională de Drumuri încearcă de patru ani să construiască o centură ocolitoare a oraşului Mi­hăileşti unde se face trecerea de la patru la două benzi. Este prima centură ocolitoare ce va fi realizată în acest an pentru a fluidiza circulaţia autovehiculelor din sudul ţării, în contextul în care cea mai mare parte a bu­getului merge către vestul României.

Drumul Na­ţional 6 (Bucureşti - Alexandria – Craiova - Timişoara) este considerat a fi unul dintre cele mai aglomerate din ţară, cu valori de peste 16.000 de autovehicule la fiecare 24 de ore, dar şi unul dintre cele mai periculoase din cauza accidentelor dese care au loc pe acesta.

Proiectul iniţial pentru construcţia centurii ocolitoare a fost semnat, potrivit CNADNR, în data de 3 aprilie 2012 cu firma Contrat Ingineria y Obras şi reziliat de Compania de Drumuri în data de 12 octombrie 2012. Proiectul evaluat la 33,4 mil. lei fără TVA, din care aproape 28,4 mil. lei de la Uniunea Europeană prin FEDR, iar diferenţa de 5 mil. lei de la Guvernul României viza construcţia unui drum de 3,18 km care să ocolească oraşul Mihăileşti.

Miza acestei centuri o reprezintă creşterea vitezei de deplasare a maşinilor de la 24,3 km/h în prezent la 85 km/h, pe lângă reducerea poluării aerului şi a poluării fonice. Cu toate că potrivit datelor companiei de drumuri, pe tronsonul Bucureşti - Ghimpaţi al DN 6 circulă peste 16.000 de maşini pe zi, fiind unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară, nu exită în acest moment un plan concret de extindere la două benzi pe sens sau măcar la o bandă şi jumătate (după modelul DN 2) pentru a fluidiza traficul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO