Cele mai avansate lucrări sunt pe tronsonul Gilău-Mihăieşti al autostrăzii Transilvania, de 88%, acesta fiind construit de asocierea dintre Spedition UMB şi Tehnostrade. Pe locul secund se află lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, de 19 km, lucrările fiind la 74%.
Per total, topul lucrărilor este dominat de tronsoanele autostrăzilor Sebeş Turda, loturile trei şi patru – partea dintre Turda, care va lega practic Clujul de A1 şi mai departe de Europa de Vest. De asemenea, în top se regăseşte şi tronsonul dintre Ungheni şi Ogra al autostrăzii dintre Ungheni şi Ogra, care va face legătură între Cluj şi Târgu-Mureş. Tot pe acest tronson, Târgu-Mureş va fi conectat la A1 prin Turda-Sebeş şi mai departe către Europa de Vest.
Per total, în lucru sunt aproape 280 km de autostradă, iar toate tronsoanele în lucru sunt în Transilvania. În restul ţării, singura autostradă în lucru este centura Bacăului la nivel de autostradă, lucrările demarând anul trecut. Aceasta este şi prima autostradă din zona Moldovei. În sudul ţării, singurul tronson de autostradă ce va fi inaugurat în acest an, mai exact până în luna noiembrie potrivit calendarului oficial, este conexiunea dintre Str. Popasului şi şos. Petricani a autostrăzii A3 Bucureşti-Ploieşti. Anul trecut compania de drumuri a realizat bretelele necesare pentru a conecta Str. Popasului din Voluntari la autostradă, iar asocierea dintre SC Aktor SA & SC Euroconstruct Trading ‘98 SRL a demarat lucrările la pasajul de peste aceasta, pentru a continua autostrada spre şos. Petricani. Totodată, aceasta va fi prima autostradă „urbană“ din România.
Bugetul Ministerului Transporturilor a crescut în acest an cu 61%, la peste 13,7 miliarde de lei. Din această sumă, 4,3 miliarde de lei ar trebui să meargă anul acesta către construcţia de autostrăzi şi centuri ocolitoare, buget care creşte de la 1,74 mld. lei cât a avut în 2016.