Eveniment

Krzysztof Pawinski, CEO Maspex: reducerea TVA la alimente a avut un impact uimitor de bun asupra vânzărilor

Galerie foto

Galerie foto

14.09.2015, 00:07 933

Krzysztof Pawinski, fondatorul şi CEO-ul companiei poloneze Maspex care vinde sucurile Tymbark, cu afaceri de 80 milioane de euro pe an în România, spune că reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% de la 1 iunie 2015 în România a avut un impact  pozitiv asupra vânzărilor.

„A fost un impact uimitor asupra vânzărilor, iar dacă încasările la bugetul statului au rămas constante sau chiar au crescut este un excelent exemplu pentru întreaga Europă. Din informaţiile noastre, toţi retailerii au redus preţurile. A fost o măsură într-adevăr bună.  Cred că avem o creştere de peste 10% la vânzărilor în această perioadă”, a spus Pawinski la Forumul Economic de la Krynica, Polonia.

Maspex aşteaptă avizul Consiliului Concurenţei pe achiziţia apelor minerale Rio Bucovina, anunţată în august 2015. Rio Bucovina deţine 10% din piaţa de apă minerală, iar achiziţia marchează intrarea polonezilor pe o piaţă în dinamică accentuată. Grupul este la a treia achiziţie pe piaţa locală, după Grupul Maspex este prezent pe piaţa din România din 1996 şi are în portofoliu branduri precum Tedi, Tymbark (suc), La Festa, Ekland, Coffeeta (băuturi instant) şi Salatini (snacksuri).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO