Eveniment

„Licitatiile din constructii vor fi tot mai globalizate”

11.03.2010, 23:05 41

Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Romane aAntreprenorilor din Constructii (ARACO), afirma ca licitatia pentrurealizarea metroului Drumul Taberei - Eroilor marcheaza un noucapitol pentru piata constructiilor, in care lupta pentru proiectenu se va da doar intre companiile romanesti si cele din UE, ci sidin cele extracomunitare.

"Lista companiilor care au depus oferte pentru metroul dinDrumul Taberei este foarte diversa si interesul companiilor din maimulte continente nu face decat sa marcheze inceputul unui noucapitol, al internationalizarii licitatiilor din Romania pestespatiul extracomunitar, cu firme din Turcia, Rusia, Ucraina siChina", sustine Plosceanu. Peste 20 de consortii, in total 42 defirme, din 11 tari au depus oferte pentru cele doua loturi aleproiectului de realizare a structurii de rezistenta a liniei DrumulTaberei-Eroilor - primul lot Raul Doamnei - Hasdeu (920 mil. lei)si al doilea, Romancierilor - Valea Ialomitei (246 mil. lei).Metrorex a primit in total 36 de oferte, cate 18 pentru fiecarelot.

"Din pacate multe din firmele care au lucrat la realizareametroului din Capitala CCCF, Tungal sau cele care au fost aproapede aceste proiecte precum TIAB sau Energoconstructia nu se regasescpe lista companiilor care au depus oferte, ci sunt multi care aufacut lucrari de asfalt si acum coboara in subteran", afirmaPlosceanu.

El considera insa ca firmele romanesti in continuare nu vorputea fi evitate de catre aceste proiecte, pentru ca vor fiimplicate chiar si ca subcontractori. Printre firmele romanestiaflate in consortiile care au depus oferte la metroul din DrumulTaberei se afla Apolodor Comimpex, Delta ACM, PA & COInternational, Euro Construct Trading '98, Straco Grup, SIRD siProspectiuni, care nu au experienta in realizarea lucrarilor demetrou. Singura companie locala care a mai derulat lucrari insubteran si a depus oferta este Hidroconstructia.

"Din pacate aceste lucrari vor fi incepute abia anul viitor, iargrija constructorilor este sa aiba ce sa manance astazi ca satraiasca si maine. Guvernul ar trebui sa intensifice si proiectelein parteneriat public-privat, nu doar cele cu investitori europeni,dar si cu finantare din alte zone de economie emergenta, cum esteChina", spune presedintele ARACO.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO