Eveniment

Logan iese cu 200 de versiuni. Renault angajeaza 300 de ingineri

Logan iese cu 200 de versiuni. Renault cauta 300 de ingineri

Philippe Prevel, directorul general al Renault Technologie Roumanie: Nu suntem deloc afectati de criza. Lucram la capacitate maxima

17.02.2009, 19:30 332

Vezi imagini din interiorul centrului de proiectare Renault de la Bucuresti

Renault, care a angajat 2.200 de persoane la centrul de cercetare din Romania, mai are nevoie de 300 de ingineri pentru a dezvolta gama Logan de la aproximativ 70 de versiuni in prezent la peste 200 in urmatorii ani.

Astfel, intr-o industrie auto care traverseaza cea mai dificila perioada din ultimii 30 de ani, Logan continua sa atraga investitiile grupului francez in conditiile in care proiectul a obtinut o marja operationala de 6% in 2008 fata de cea de 0,6% a Renault.
Cele 70 de versiuni Logan au fost calculate pe baza combinatiilor intre cele cinci caroserii disponibile in prezent cu patru motoare pe benzina si doua diesel. Fiecare dintre aceste combinatii poate respecta normele de poluare Euro 2, 3 si 4 in functie de piata, rezultand astfel cele 70 de versiuni. "Nu suntem deloc afectati de criza. Lucram la capacitate maxima. Pentru proiectul Logan lucram la un total de 200 de versiuni, printre care modelul SUV, dar si cele cu transmisie automata si motoare Euro 5", a declarat penru ZF Philippe Prevel, directorul general al Renault Technologie Roumanie (RTR), care coordoneaza si activitatea echipelor de inginerie din Rusia, Slovenia si Turcia.
In acest an Renault, care a investit pana in prezent 1,5 miliarde de euro, va continua recrutarile de ingineri in special pentru centrul de incercari de la Titu, care va fi inaugurat la finele anului sau la inceputul lui 2010.
"Angajam si personal cu experienta, nu numai studenti. In prezent avem cu 1.300 de angajati in plus fata de 2007. La capacitate maxima vom avea 3.000 de angajati, din care aproximativ 150 vor fi straini", a spus Prevel. El a subliniat faptul ca actuala situatie economica doar a incetinit ritmul angajarilor, nu le-a anulat. Versiunea cu transmisie automata a Logan este aproape de intrarea in productie si va fi destinata pentru inceput pietelor vest-europene.
RTR investeste anual aproximativ 2 milioane de euro in programe de training pentru angajati, cu o durata totala cuprinsa intre 250.000 si 300.000 de ore anual. Programele sunt desfasurate atat in Romania, cat si in Franta. Vin atat specialisti din Franta, cat si angajati care pleaca in Franta pentru program de training. In prezent centrul de dezvoltare colaboreaza cu universitatile din Bucuresti, Pitesti, Craiova, Iasi si in viitor se va extinde si in Galati si va dezvolta un program de master pentru ingineri.
Vanzarile Dacia sunt asteptate sa "explodeze" in urmatoarele luni datorita programelor "Rabla" din Romania, Germania, Franta, Austria si Belgia, unde cererea pentru Logan si Sandero este foarte mare si datorita carora uzina de la Pitesti nu-si va reduce numarul angajatilor.
Din partea statului roman Renault a cerut garantii pentru obtinerea unui imprumut in valoare de 100 mil. euro de la Banca Europeana pentru Investitii, in timp ce in Franta Renault a obtinut de la statul francez un credit de 3 mld. euro pentru cinci ani cu o dobanda de 6%, aproape dubla fata de cea practicata pe pietele financiare in 2008, dar sub nivelul de 9% la care s-a ajuns in prezent, potrivit lui Carlos Ghosn, CEO Renault.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO