„Din păcate, asistăm la refuzul producţiei interne şi orientarea către producători străini. Nu pot să cred că nu sunt luaţi în calcul producătorii interni. Suspectez că sunt aranjamente în ceea ce priveşte «comisionul». Guvernul nu face nicio mişcare în sprijinul producţiei interne“, a spus profesorul universitar Mircea Coşea. El dă exemplul Coreei de Sud, care şi-a protejat industria prin cererea internă, care a stimulat producţia, producătorii ieşind la export abia după ce au atins un nivel de competitivitate.
„Singuri ne tăiem posibilităţile de dezvoltare, singuri am distrus industria prin orientarea spre producătorii din vest. Este o problemă foarte gravă în România, este păcat că depindem de alţii şi nu producem nimic. Trebuie să reluăm producţia, să creăm locuri de muncă, să avem forţă de muncă bine calificată. Tinerii noştri se angajează în hipermarketuri şi supermarketuri, ce viitor le oferim fără industrie?“, afirmă Coşea, adăugând că din cauză că România nu mai produce şi nu mai sunt create locuri de muncă în economie, milioane de români pleacă în străinătate. Coşea spune că piaţa internă poate revigora prin cerere industria ce produce mijloace de transport: trenuri de metrou, tramvaie, trenuri pentru calea ferată. De altfel, în trecut mijloacele de transport în comun se produceau local, drept dovadă fiind faptul că Metrorex are în exploatare în prezent 33 de trenuri IVA, produse la Arad în perioada 1978-1992, acestea fiind primele garnituri care au circulat în subteranul bucureştean.
„România produce acum subansambluri pentru Mercedes şi nu poate produce ceea ce se producea în 1978? Fără industrie mare nu se poate. Sunt bune şi agricultura şi turismul, dar cum să dezvoltăm IMM-uri, să le ţinem în viaţă când noi nu avem marea industrie? În Italia cele mai multe IMM-uri sunt firme subcontractoare ale marilor producători“, a mai spus Mircea Coşea.