Eveniment

MTI promite încă 243 de kilometri de bucăţi de autostrăzi până la finalul lui 2012

Autor: Andreea Neferu

05.12.2010, 23:57 66

Cei 243 de kilometri sunt însă bucăţi de autostrăzi, cu altecuvinte România nu va avea nici peste doi ani o autostradă care săo tranziteze integral de la est la vest sau de la nord la sud.

Într-o conferinţă de presă desfăşurată ieri la prânz şiconvocată cu doar o zi înainte, sâmbătă, ministrul de laTransporturi, Anca Boagiu, care de când a preluat portofoliul aanunţat că vrea să promoveze o nouă politică, de dinamizare ainvestiţiilor în infrastructură, a prezentat peste 30 de slide-uriprivind proiectele prioritare ale MTI în perioada 2010-2011.

Astfel, instituţia vrea să organizeze până la finalul lui 2011licitaţii pentru proiecte de infrastructură cu finanţare europeanăde circa 5,5 mld. euro, suma incluzând şi fondurile europenealocate pentru licitaţiile deja organizate în anul 2010.

5,5 mld. euro, finanţare europeană

"Folosim 5,5 miliarde de euro din Programul OperaţionalTransporturi şi din bugetul ministerului de anul viitor 72%, adică8,3 miliarde de lei, vor fi cofinanţări pentru aceste proiecte", adeclarat ieri Anca Boagiu, ministrul transporturilor şiinfrastructurii, citată de Mediafax.

Prezentarea lui Boagiu vine în condiţiile în care atâtpreşedintele Traian Băsescu, cât şi premierul Emil Boc le-ausolicitat miniştrilor programe privind priorităţile pentruurmătorii ani.

Ministerul Transporturilor s-a aflat în cea mai mare parte atimpului sub coordonarea PDL în ultimii 5 ani, dar rezultatele suntfoarte criticate, cu toate că a avut la dispoziţie în aceastăperioadă fonduri de 14 mld. euro.

Principalul proiect al MTI în perioada 2010-2011 se referă lalicitaţiile pentru construirea a circa 290 de kilometri deautostrăzi, valoarea estimată a contractelor pentru acestearidicându-se la peste 2,5 miliarde de euro.

Cele cinci tronsoane vizate de acest proiect sunt Nădlac-Arad,Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orăştie-Sibiu şi Deva-Orăştie, acestdin urmă tronson urmând să fie construit de un consorţiu condus deStrabag.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO