Eveniment

NEPI inaugurează 2 centre comerciale cu o suprafaţă totală de 52.000 metri pătraţi

NEPI inaugurează 2 centre comerciale cu o suprafaţă...

Autor: Ana Maria Petcana

30.07.2014, 00:04 963

"Construcţia a demarat şi la proiecte de maximă importanţă precum: Parklake şi Mega Mall, amândouă situate în zona de Est a Bucureştiului, Ghencea Shopping Centre (dezvoltat de Immochan), tot în Bucureşti, prima fază a Coresi Shopping City în Braşov şi Timişoara Shopping City. Dezvoltarea ar putea începe şi la alte proiecte noi, precum Victoria City, precum şi expansiuni sau renovări ale unor scheme existente (precum proiectele Carrefour). La finalizare, în 2016, toate aceste proiecte vor creşte stocul de spaţiu comercial modern la 3,15 milioane metri pătraţi", se arată într-un raport al companiei de consultanţă imobiliară CBRE.

Astfel, din stocul nou de spaţiu de retail ce urmează să fie livrat în perioada 2014 - 2016, de peste 350.000 metri pătraţi, cele două proiecte care urmează să fie inaugurate în acest an însumează 52.000 metri pătraţi, iar alţi 194.000 metri pătraţi vor fi livraţi anul viitor.

Aceste deschideri vor duce la creşterea densităţii comerciale de la un nivel actual de 139 metri pătraţi la 158 metri pătraţi pentru 1.000 de locuitori, potrivit CBRE.

"Una din tendinţele din următorii ani este legată de renovarea centrelor comerciale existente. În acest moment, în jur de 37% din stocul modern comercial este operaţional de mai mult de 6 ani, astfel centrele au nevoie de o repoziţionare, fie printr-o renovare parţiala sau totală, fie prin extinderi. Doar 15% din stocul modern a suferit astfel de modificări şi doar 5% din stoc a trecut printr-o renovare completă", a declarat Luiza Moraru, Head of Retail şi Asset Services CBRE România.

În Bucureşti, Anchor Grup a anunţat planuri de modernizare importante pentru ambele sale centre: Plaza România şi Bucureşti Mall, iar cele mai recente lucrări de renovare au fost finalizate la Iris Titan Bucureşti.

CBRE notează că în ultimul an unul dintre segmentele comerciale cu o activitate intensă a fost sectorul bricolaj (DIY) şi estimează că până în 2015 această piaţă se va transforma dintr-una foarte fragmentată, cu peste 10 jucători, într-o piaţă mai concentrată, cu 4-5 jucători importanţi.

"În acest domeniu s-au înregistrat mişcări semnificative încă din 2013, moment în care Kingfisher a cumpărat operaţiunile Bricostore din România. A urmat achiziţia Praktiker. La începutul anului Obi a anunţat închiderea operaţiunilor din România până în septembrie 2014, în timp ce bauMax a vândut reţeaua locala către Leroy Merlin. Jucătorul local Dedeman domină acest segment încă din 2010 şi are cea mai extinsă reţea de magazine, cu 37 de unităţi operaţionale şi vor ajunge la 40 până la sfârşitul anului. Aceste schimbări au intervenit pe fondul scăderii numărului de construcţii rezidenţiale şi a puterii de cumpărare", se mai arată în raport.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO