Eveniment

„Nu trebuie să mai aşteptăm ca fiicele bărbaţilor-CEO să împlinească 25 de ani pentru ca aceştia să ofere oportunităţi de promovare femeilor din companie“

Iwona Georgijew, partener în cadrul Deloitte Polonia şi diversity leader al Deloitte Europa Centrală: „Femeile trebuie susţinute pentru a ajunge în poziţii din C-suite (cele mai importante funcţii de top mana­gement din companii - n.red.). Studiile arată că bărbaţii din conducere tind să ofere oportunităţi de promovare femeilor din organizaţiile lor atunci când fiicele lor împlinesc 25 de ani şi le spun taţilor: «Vreau să fiu ca tine». Nu trebuie să mai aşteptăm ca acest lucru să se întâmple, mai ales că majoritatea celor care ocupă funcţii de CEO au între 40 şi 50 de ani.“

Iwona Georgijew, partener în cadrul Deloitte Polonia şi diversity leader al Deloitte Europa Centrală: „Femeile trebuie susţinute pentru a ajunge în poziţii din C-suite (cele mai importante funcţii de top mana­gement din companii - n.red.). Studiile arată că bărbaţii din conducere tind să ofere oportunităţi de promovare femeilor din organizaţiile lor atunci când fiicele lor împlinesc 25 de ani şi le spun taţilor: «Vreau să fiu ca tine». Nu trebuie să mai aşteptăm ca acest lucru să se întâmple, mai ales că majoritatea celor care ocupă funcţii de CEO au între 40 şi 50 de ani.“

Autor: Adelina Mihai

13.06.2016, 00:06 947
Diversitatea de gen în struc­turile de con­du­cere ale companiilor aduce rezultate fi­nan­ciare mai bune, însă în continuare bărbaţii domină poziţiile de leadership din organizaţii, iar acest lucru trebuie să se schimbe – aceasta a fost concluzia unui eveniment or­ga­nizat de firma de audit şi consultanţă fiscală Deloitte organizat la sfârşitul săptămânii trecute la Varşovia.

„Femeile trebuie susţinute pentru a ajunge în poziţii din C-suite (cele mai importante funcţii de top mana­gement din companii - n.red.). Studiile arată că bărbaţii din conducere tind să ofere oportunităţi de promovare femeilor din organizaţiile lor atunci când fiicele lor împlinesc 25 de ani şi le spun taţilor: «Vreau să fiu ca tine». Nu trebuie să mai aşteptăm ca acest lucru să se întâmple, mai ales că majoritatea celor care ocupă funcţii de CEO au între 40 şi 50 de ani“, a spus Iwona Georgijew, partener în cadrul Deloitte Polonia şi diversity leader al Deloitte Europa Centrală.

Georgijew este totodată şi liderul SheXO Club, un program de dezvoltare, socializare şi promovare a femeilor în poziţii de leadership, fondat în urmă cu cinci ani şi care are peste 1.000 de membre în opt ţări.

De aceeaşi părere este şi Madeline Alexander, partener audit şi EU account leader România în cadrul Deloitte România, care a spus că, pe viitor, are în vedere înfiinţarea unei academii pentru susţinerea tinerelor care vor să ajungă în poziţii de conducere, acţiune care să facă parte din extinderea activităţilor SheXO Club România.

„Ca femei, ne dorim doar să ni se recunoască meritele, să fim încurajate să accedem către funcţii de conducere şi să avem parte de tratament egal cu bărbaţii, să fim pe acelaşi câmp de joc“, a spus Madeline Alexander.

Despre nevoia de susţinere a femeilor pentru ca acestea să ajungă în funcţii de conducere a vorbit şi Alastair Teare, CEO al Deloitte Central Europe, care a spus că diversitatea în structurile de conducere este necesară şi din raţiuni economice, având în vedere că ponderea femeilor din Uniunea Europeană care termină o facultate a crescut semificativ în ultimii ani şi este mai mare decât cea a bărbaţilor, iar femeile reprezintă jumătate din forţa de muncă de la nivel global.

„Femeile reprezintă 53% din totalul celor care ocupă funcţii de senior management sau de associate în cadrul Deloitte. Nu putem ignora aportul la rezultatele financiare ale companiei adus de femeile care ocupă funcţii de conducere şi de aceea vom susţine în continuare promovarea femeilor pe poziţii de leadership“, a spus Alastair Teare.

Totuşi, există multiple bariere men­ţionate în studiile de specialitate legate de accesul femeilor la funcţiile de con­ducere. De exemplu, de multe ori per­cep­ţia respondenţilor partici­panţi la aceste cercetări este aceea că femeile au locuri de muncă mai puţin importante decât soţii lor, sunt defavorizate încă de la recrutare, iar promovările le sunt influen­ţate de concediile de ma­ter­ni­tate. De ase­menea, faptul că femeile sunt mai puţin dispuse decât bărbaţii să că­lătorească în scop de afaceri este o altă piedică în dezvoltarea lor pro­fe­sională.

„Sfatul meu este să nu mai vorbim atât de mult despre problema lipsei di­ver­sităţii de gen în structurile de con­ducere şi să trecem la acţiune. Trebuie să discutăm mai puţin şi să vedem ce so­luţii măsurabile avem pentru rezol­varea acestei probleme. (...) Iar dacă etichetăm un program de dezvoltare pe care îl propunem conducerii folosind cuvântul «femei», vom obţine bugete mult mai mici pentru a acţiona în această direcţie decât dacă am propune un program care să se numească «dezvoltarea leadershipului» şi în cadrul căruia să le susţinem, fără să facem din asta o etichetă, pe femeile cu potenţial mare de dezvoltare“, a spus Rana Ghan­dour Salhab, partener în cadrul Deloitte Middle East.

În plus, percepţia asupra diversi­tăţii de gen începe să se schimbe şi odată cu intrarea în câmpul muncii a noilor generaţii de angajaţi.

„Generaţia Millennials este «gender-blind», nu distinge per­soanele în funcţie de gen. De aceea, dacă angajaţii tineri vin într-o organizaţie şi observă că nu există diversitate în funcţiile de conducere, atunci îşi vor da seama că ceva nu este în regulă“, a mai completat Iwona Georgijew.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO