Eveniment

Oamenii de afaceri cer ca viitorii lideri politici locali să fie manageri cu un plan de business clar

Oamenii de afaceri cer ca viitorii lideri politici locali...

Autor: Adelina Mihai

26.05.2016, 00:04 137
Viitorii lideri locali trebuie să fie persoane care au dovedit anterior că au abilităţi de management, că au o viziune clară de dezvoltare şi că sunt capabili să îşi asume o strategie cu obiective clare şi să vină cu idei pentru susţinerea mediului de afaceri local – aşa arată profilul ideal al candidaţilor la alegerile locale în viziunea oamenilor de afaceri din România.

„Un primar nu este primar numai peste cetăţenii asistaţi social sau cei care îşi duc traiul la limita sărăciei, un primar reprezintă şi tinerii care studiază în puternicul centru universitar, oamenii de afaceri care asigură bunăstarea întregii comunităţi prin taxele plătite etc. Într-un cuvânt, viziunea primarului trebuie să aibă în vedere toate cate­goriile sociale şi să propună un proiect de dezvoltare pe multiple paliere, nelipsind palierele sociale, eco­nomice, culturale“, se arată în „Ghidul măsurilor economice pentru candidaţii la alegerile locale“, lucrare publicată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România în parteneriat cu Fundaţia Romanian Business Leaders.

Ghidul cuprinde 30 de măsuri econo­mice din cinci domenii, care vizea­ză nevoi de tipul dezvoltării parcurilor indus­triale, finanţării tinerilor antre­prenori sau facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achiziţii publice.

 

Care sunt cele 30 de măsuri economice propuse de oamenii de afaceri pentru candidaţii la alegerile locale

Sprijinirea şi promovarea antreprenoriatului

  • Înfiinţarea biroului de tip „one stop shop“

  • Înfiinţarea de incubatoare de afaceri 

  • Stimularea înfiinţării şi dezvoltării parcurilor industriale

  • Promovarea şi dezvoltarea activităţilor specifice zonei

  • Sprijinirea dezvoltării educaţiei antreprenoriale

  • Înfiinţarea „Reţelei oamenilor de afaceri de la nivel local“

  • Participarea în cadrul competiţiei „Capitala naţională a antreprenoriatului“

  • Creşterea calităţii şi competitivităţii resurselor umane

  • Sprijinirea dezvoltării de clustere

  • Susţinerea antreprenoriatului social  

Accesul IMM-urilor la finanţare adecvată

  • Crearea unui ghid privind accesarea programelor de finanţare

  • Program de finanţare a tinerilor şi antreprenoriatului  

  • Crearea unui fond de investiţii/capital de risc din bugetul local

  • Mediatorul de credite

Inovare

  • Stimularea înfiinţării şi dezvoltării parcurilor ştiinţifice/tehnologice

  • Localitate inteligentă

  • Poziţionarea localităţii ca hub de inovare

  • Colaborare cu diaspora

Accesul la pieţe şi internaţionalizarea IMM-urilor

  • Înfiinţarea Biroului Local pentru Atragerea de Investiţii

  • Înfiinţarea de centre logistice pentru susţinerea accesului la pieţe

  • Facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achiziţii publice

Reactivitatea administraţiei publice

  • Înfiinţarea Consiliului Consultativ pentru mediul de afaceri

  • Maparea investiţiilor publice

  • Atragerea de fonduri nerambursabile destinate mediului public

  • Reforma administraţiei publice

  • Internship în cadrul administraţiei locale

  • Implementarea programului România Hub

  • Transparenţă în administraţia publică locală

  • Prevenţia şi informarea mediului de afaceri

  • Crearea unei platforme de big şi open data

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO