„Un primar nu este primar numai peste cetăţenii asistaţi social sau cei care îşi duc traiul la limita sărăciei, un primar reprezintă şi tinerii care studiază în puternicul centru universitar, oamenii de afaceri care asigură bunăstarea întregii comunităţi prin taxele plătite etc. Într-un cuvânt, viziunea primarului trebuie să aibă în vedere toate categoriile sociale şi să propună un proiect de dezvoltare pe multiple paliere, nelipsind palierele sociale, economice, culturale“, se arată în „Ghidul măsurilor economice pentru candidaţii la alegerile locale“, lucrare publicată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România în parteneriat cu Fundaţia Romanian Business Leaders.
Ghidul cuprinde 30 de măsuri economice din cinci domenii, care vizează nevoi de tipul dezvoltării parcurilor industriale, finanţării tinerilor antreprenori sau facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achiziţii publice.
Care sunt cele 30 de măsuri economice propuse de oamenii de afaceri pentru candidaţii la alegerile locale
Sprijinirea şi promovarea antreprenoriatului
Înfiinţarea biroului de tip „one stop shop“
Înfiinţarea de incubatoare de afaceri
Stimularea înfiinţării şi dezvoltării parcurilor industriale
Promovarea şi dezvoltarea activităţilor specifice zonei
Sprijinirea dezvoltării educaţiei antreprenoriale
Înfiinţarea „Reţelei oamenilor de afaceri de la nivel local“
Participarea în cadrul competiţiei „Capitala naţională a antreprenoriatului“
Creşterea calităţii şi competitivităţii resurselor umane
Sprijinirea dezvoltării de clustere
Susţinerea antreprenoriatului social
Accesul IMM-urilor la finanţare adecvată
Crearea unui ghid privind accesarea programelor de finanţare
Program de finanţare a tinerilor şi antreprenoriatului
Crearea unui fond de investiţii/capital de risc din bugetul local
Mediatorul de credite
Inovare
Stimularea înfiinţării şi dezvoltării parcurilor ştiinţifice/tehnologice
Localitate inteligentă
Poziţionarea localităţii ca hub de inovare
Colaborare cu diaspora
Accesul la pieţe şi internaţionalizarea IMM-urilor
Înfiinţarea Biroului Local pentru Atragerea de Investiţii
Înfiinţarea de centre logistice pentru susţinerea accesului la pieţe
Facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achiziţii publice
Reactivitatea administraţiei publice
Înfiinţarea Consiliului Consultativ pentru mediul de afaceri
Maparea investiţiilor publice
Atragerea de fonduri nerambursabile destinate mediului public
Reforma administraţiei publice
Internship în cadrul administraţiei locale
Implementarea programului România Hub
Transparenţă în administraţia publică locală
Prevenţia şi informarea mediului de afaceri
Crearea unei platforme de big şi open data