Eveniment

Oprescu: 35.000 de maşini vor circula zilnic pe noua arteră care leagă Colentina de Pantelimon

Oprescu: 35.000 de maşini vor circula zilnic pe noua arteră care leagă Colentina de Pantelimon

Artera nouă are patru benzi de circulaţie, câte două pe fiecare sens, o lungime totală de aproximativ 1,8 kilometri şi o lăţime între 21 şi 70 de metri

Autor: Roxana Alexe

04.12.2012, 00:07 3430

Primarul general al Capitalei Sorin Oprescu a declarat luni, că prin zona inelului median care face legătura între cartierele Colentina şi Pantelimon vor circula zilnic aproxi­mativ 35.000 de maşini, noua arteră deschisă luni permiţând şi descon-gestio­narea traficului dinspre auto­strada A3.

Sorin Oprescu a spus că investiţia "Străpungere Doamna Ghica - bulevardul Chişinau şi pasaj suprateran peste calea ferată" face parte din întregirea inelului median de circulaţie din Capitală.

"Pe zi ne aşteptăm să circule pe aici în jur de 35.000 de maşini în ambele sensuri", a declarat primarul Capitalei, arătând că prin noua arteră este legată circulaţia în trei cartiere, respectiv Petricani, Colentina şi Pantelimon.

Sorin Oprescu a mai spus că noua arteră va ajuta foarte mult traficul care vine dinspre autostrada A3.

"Este practic unica soluţie de descărcare a traficului de pe viitoarea autostradă A3", a adăugat primarul Capitalei.

Premierul Victor Ponta, care a participat la deschiderea noii artere, l-a felicitat pe primarul Sorin Oprescu pentru finalizarea lucrărilor la acest proiect. "Mă bucur foarte mult pentru faptul că îşi continuă proiectele şi, aşa cum îl cunosc, dincolo de felicitări o să vrea să ne plătim datoriile, noi, Guvernul", a spus Victor Ponta.

Sorin Oprescu a precizat că l-a invitat pe premier "să vadă cu ochii săi că administraţia locală îşi vede de treabă şi nu devine o povară".

"Valoarea contractului este de 37,5 milioane de lei, fără TVA, din bugetul Primăriei", a spus Sorin Oprescu, răs­punzând unei întrebări adresate de Victor Ponta.

La începutul lunii mai, primarul general al Capitalei spunea că şantierul a fost început în 2006, precizând că lucrarea a fost blocată din cauza unor procese.

Directorul Direcţiei Infrastructură din Primăria Capitalei, Mădălin Du-mitru, preciza că în martie 2012 lucra­rea a fost reîncepută, până atunci fiind executată în proporţie de 30 la sută.

Lucrările au început în 2007, în baza unui proiect început în 2002. Din cauza diferenţelor foarte mari existente între situaţia reală din teren şi prevederile proiectului tehnic, au apărut probleme în ceea ce priveşte execuţia lucrărilor. Având în vedere calitatea defectuoasă a proiectului, care a generat o ofertă ce nu putea fi dusă la îndeplinire, precum şi solicitările venite din partea constructorului privind majorarea valorii iniţiale a contractului cu mai mult de 100 la sută, Primăria Capitalei a început o analiză a situaţiei existente, precizau reprezentanţii municipalităţii.

Pe parcursul acestor verificări, constructorul a abandonat şantierul, făcând posibile eventuale accidente, printre care şi cel din septembrie 2011, când câteva grinzi din beton au căzut peste doi bărbaţi, în timp ce aceştia căutau fier vechi şi au încercat să scoată suporţii pe care stăteau stâlpii de beton. De asemenea, abandonarea şantierului a dus şi la degradarea masivă a lucrărilor deja executate.

Municipalitatea s-a adresat instan­ţei, solicitând rezilierea contrac­tului, acest lucru realizându-se în mai 2011.

În octombrie 2011, Primăria Capitalei a început procedura în vederea selectării unui nou constructor şi finalizării lucrărilor.

În martie 2012 a fost obţinută autorizaţia de construire, în prealabil fiind făcute lucrări de punere în siguranţă a şantierului, de conservare a lucrărilor deja efectuate, de evacuare a gunoaielor menajere depozitate în zonă, care au însemnat aproximativ 500 de camioane.

Lucrările au inclus refacerea şi modernizarea străzii Doamna Ghica, până la nivelul căii ferate şi apoi continuarea construcţiei stradale până la complexul Delfinul, spre Bulevardul Chişinău.

Artera are patru benzi de circulaţie, câte două pe fiecare sens, o lungime totală de aproximativ 1,8 kilometri şi o lăţime între 21 şi 70 de metri. Lucrările au presupus şi echiparea şi dotarea cu reţele edilitare, semnalizare rutieră, amenajarea trotuarelor şi a spatiilor verzi, iluminat public şi amenajarea de locuri de parcare.

Pasajul suprateran traversează linia de cale ferată Bucureşti - Constanţa şi face legătura între cele doua segmente ale arterei rutiere.

Constructorul care a finalizat investiţia este SCT Bucureşti, iar valoarea contractului este de 37,5 milioane de lei, fără TVA. Potrivit reprezentaţilor municipalităţii, costul total al obiectivului a fost de aproximativ 70 de milioane de lei.

Calea Floreasca va avea sens unic dinspre nordul Bucureştiului

Premierul Victor Ponta a cerut ieri ajutorul primarului Sorin Oprescu pentru a transforma Calea Floreasca într-o arteră cu sens unic, astfel încât maşinile de salvare să poată intra mai uşor la noua Unitate de Primiri Urgenţe de la Spitalul Floreasca. "Vin cu o solicitare de la Urgenţă - trebuie să facem Calea Floreasca cu sens unic.(...) Au făcut Unitate de Primiri Urgenţe modernizată şi nu au cum să intre cu salvările", i-a spus primarului Capitalei premierul Victor Ponta, care a participat la deschiderea noii artere de legătură între strada Doamna Ghica şi bulevardul Chişinău, după ce anterior a fost la inaugurarea noii Unităţi de Primiri Urgenţe de la Spitalul Floreasca. Edilul Capitalei a spus că municipalitatea are în vedere transformarea Căii Floreasca într-o arteră cu sens unic, arătând că este vorba de un proiect care cuprinde mai multe bulevarde principale. "Ca să repunem adevărul în drepturile lui istorice, după 18 ani, în 2008, am venit şi am dărâmat eu clădirile, ca să pot să creez intrarea. Problema este alta, şi anume că îi curăţ de pe trotuar (pe vânzătorii ambulanţi, n. red.) şi apoi vin cu autorizaţie pe domeniul public. Colţul acela trebuie lărgit, într-adevăr, ca să poată intra salvările", a adăugat Oprescu. Primarul a precizat că şi în dreptul stadionului Dinamo, există o clădire "construită de 15 ani", pe care o are în vedere pentru a uşura calea "salvărilor" care ajung la Spitalul de Urgenţă. Ion Dedu, director executiv la Direcţia Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei, a explicat că municipalitatea are în vedere implementarea proiectului "Reorganizarea Circulaţiei în Zona Centrală a Municipiului Bucureşti pe Sensuri Unice". Potrivit lui Ion Dedu, pe Calea Floreasca se va circula cu sens unic dinspre Pipera spre Ştefan cel Mare, iar contrasensul va fi realizat pe strada Barbu Văcărescu. "Acest lucru va fi făcut după modernizarea liniei de tramvai pe Barbu Văcărescu, care este şi ea în program. Studiul de fezabilitate al acestui proiect (Barbu Văcărescu - n. red.) este gata, urmează să fie supus aprobării Consiliului General al Municipiului Bucureşti, iar după aprobare urmează licitaţia", a mai spus Ion Dedu. Printre arterele care vor fi transformate în străzi cu sens unic se află şoseaua Pipera, Şoseaua Viilor, fiind totodată vizată şi o resistematizare a circulaţiei în intersecţia din zona Răzoare. Noua Unitate de Primiri Urgenţe de la Spitalul Floreasca a fost inaugurată luni, în prezenţa ministrului sănătăţii Raed Arafat, a premierului Victor Ponta şi a foştilor miniştri Cseke Attila şi Vasile Cepoi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO