Eveniment

Orăşenii vor cheltui, în medie, 180 de lei pentru mărţişoare şi cadouri de 1-8 Martie

Orăşenii vor cheltui, în medie, 180 de lei pentru...

Autor: Anca Olteanu

27.02.2017, 17:05 87

Potrivit studiului citat, majoritatea respondenţilor intenţionează să ofere cadouri atât de 1, cât şi de 8 Martie, doar 1,4% din aceştia intenţionând să se limiteze la cadouri sau mărţişoare de 1 Martie.

Principalele destinaţii de shopping sunt vânzătorii ambulanţi sau târgurile de 1-8 Martie (66,2%), centrele comerciale - magazine/supermarketuri/hipermarketuri, mall-uri etc. (58,7%) - şi florăriile sau vânzătorii ambulanţi de flori (54,8%).

Mediul online este, de asemenea, o importantă resursă de shopping pentru orăşeni, peste 20% din aceştia luând în considerare şi magazinele online pentru un posibil cadou de 1-8 Martie. Această posibilitate de shopping prezintă un grad de atractivitate mai ridicat în rândul bucureştenilor, comparativ cu orăşenii din provincie.

Cei mai mulţi dintre oamenii care locuiesc în oraş, aproape 60%, vor aloca sume cuprinse în intervalul 100-299 de lei (36,8% vor aloca între 100 şi 199 de lei şi 22,3% sume între 200 şi 299 de lei) pentru cumpărăturile de cadouri din perioada 1-8 Martie, potrivit studiului Mednet.

Din totalul respondenţilor care şi-au exprimat intenţia de a oferi cadouri sau mărţişoare pentru a sărbători 1 Martie, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) şi peste jumătate vor oferi cadouri prietenelor (cu excepţia iubitelor).

Cei mai mulţi bărbaţi (86,7%) vor oferi cadouri sau mărţişoare partenerelor de viaţă, în timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intenţionează să le dăruiască un mărţişor sau un cadou mamelor.

În timp ce, în majoritatea cazurilor, femeia este cea care primeşte un mărţişor de 1 Martie, peste un sfert dintre persoanele de gen feminim intervievate în cadrul acestui studiu, care intenţionează să ofere cadouri de 1-8 Martie, au declarat că vor oferi cadouri sau mărţişoare şi bărbaţilor, fiecare regiune a României având propriile sale obiceiuri. Aproape jumătate dintre locuitoarele din zona Moldovei şi-au exprimat această intenţie.

Pentru români, ziua de 8 Martie reprezintă ziua în care îşi sărbătoresc mamele, cea mai mare parte a orăşenilor (76%) oferind cadouri mamelor lor cu acest prilej.

Peste 85% din bărbaţi intenţionează să ofere cadouri partenerelor de viaţă cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii.

În privinţa tipurilor de cadouri oferite, 73,2% din orăşenii care intenţionează să ofere cadouri de 8 Martie vor opta pentru flori.

Alte cadouri pe care locuitorii din mediul urban ar dori să le ofere sunt bijuteriile (40,1%), cosmeticele/parfumurile (30,9%), dulciurile (28%) sau obiectele meşteşugăreşti (25%).

Din totalul locuitorilor din mediul urban care sunt în prezent angajaţi sau salariaţi, peste jumătate (50,2%) au declarat că angajatorul lor va oferi cadouri sau beneficii în perioada 1-8 Martie, existând posibilitatea ca acest procent să crească, având în vedere că 16,9% din persoanele intervievate nu au ştiut sau nu au aflat încă despre un posibil beneficiu extrasalarial la momentul desfăşurării sondajului de opinie.

În cele mai multe cazuri, aceste cadouri sau beneficii vor consta în flori, 64,3% din respondenţii angajaţi într-o companie sau instituţie, în care se vor oferi beneficii extrasalariale, declarând că angajatorul lor va oferi astfel de cadouri.

Aproape o treime (28,6%) din angajatori vor oferi, de asemenea, zile libere, în timp ce 26,3% din aceştia vor oferi dulciuri.

Peste 20% din companiile sau instituţiile care operează în mediul urban din România vor oferi anul acesta, cu ocazia zilelor de 1 şi 8 Martie, bani şi/sau tichete cadou.

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion la nivel naţional, urban, în perioada 17-20 februarie 2017. Au fost intervievate 700 de persoane cu vârsta minimă de 18 ani. Marja de eroare a studiului este - potrivit autorilor sondajului - de ±3,7%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO