Până să avem autostrăzi, consiliile judeţene şi CNADNR „cârpesc“ infrastructura cu centuri şi drumuri judeţene noi

19 sep 2016 Autor: Bogdan Alecu

Lucrările la centura Capitalei între DN2 şi A2 au fost semnate în 2012 şi demarate în 2013 de către firma românească Tehnologica Radion, iar după ce a realizat 7,2% din proiect compania a intrat în insolvenţă şi a abandonat lucrările. Mai mult, lucrările realizate au blocat şi mai mult traficul pe tronsonul respectiv, decât înainte de începerea lor.

În condiţiile în care cel mai devreme în 2026 va exista o autostradă pe sudul României, care să lege Bucureştiul de Alexandria şi mai departe de Craiova, iar lucrările la autostrada Comarnic-Braşov se amână de mai bine de un deceniu, compania de drumuri şi consiliile judeţene au demarat lucrările la proiecte mai mici, dar menite să fluidizeze traficul în aşteptarea marilor proiecte.

De partea cealaltă, Bucureştiul va avea o centură funcţională, pe nord, între cele două autostrăzi importante, A1 şi A2, abia în primăvara anului 2019.

Pentru centurile ocolitoare de la Buşteni şi Comarnic, de pe Valea Prahovei, în prezent procedurile de achiziţie publică sunt în etapa evaluării ofertelor depuse de către operatorii economici, nefiind încă fixat un termen strict de începere a lucrărilor, cu toate că acestea ar muta traficul în afara celor două staţiuni.

La Bucureşti termenul estimativ de finalizare a lucrărilor pentru centura dintre A1 şi DN7/Chitila este decembrie 2016, potrivit datelor Companiei Naţionale de Drumuri, iar recepţia la terminarea lucrărilor va avea loc în prima jumătate a anului 2017. Astfel, la finalul acestui an se vor lega autostrăzile A1 şi A3, iar centura va continua pe două benzi pe sens până la DN2 - Afumaţi.

Cu toate acestea, noduri rutiere fără ca sensurile de mers să se intersecteze nu există pe partea de nord a centurii. În partea cealaltă a centurii de nord, între DN2 şi A2, contractul de execuţie lucrări va face obiectul unei proceduri de achiziţie publică urmând ca după finalizarea acesteia să fie semnat contractul de execuţie lucrări. Termenul estimativ pentru finalizarea procedurii de achiziţie publică şi semnare a contractului de lucrări este trimestrul I din 2017, iar durata perioadei de execuţie a lucrărilor este de 24 de luni, conform CNADNR.

Pentru a fluidiza traficul pe Drumul Naţional 6, dar şi de a scurta drumul dintre Alexandria şi Giurgiu, consiliile judeţene din Teleorman şi Giurgiu au demarat în acest an asfaltarea DJ504, scurtând astfel distanţa cu 50 de kilometri între cele două oraşe.

Pentru tronsonul de drum judeţean DJ504, între limită de judeţ Giurgiu şi satul Cernetu, lucrările au început în data de 31 martie 2016 şi au o durată de execuţie de 10 luni, cu finalizare în 2017. În prezent, stadiul fizic al lucrărilor este de 65%, iar valoarea lucărilor se ridică la aproximativ 26,6 mil. lei, potrivit datelor Consiliului Judeţean Teleorman. Totodată, în februarie Consiliul Judeţean Giurgiu a aprobat documentaţia pentru construcţia drumului judeţean DJ504 între Giurgiu şi limita de judeţ Teleorman, în urma unei investiţii de 38,8 mil. lei, cu TVA.

Prin construirea noului drum se scurtează drumul cu 30 km dintre Giurgiu şi Alexandria, care acum se parcurge prin Ghimpaţi şi are 88 km, faţă de 58 km cât va avea noul drum. În prezent, DJ504 este drum "de câmp", dar are borne kilometrice. Până acum a fost reabilitat tronsonul dintre Alexandria şi Cernetu.

Pentru tronsonul dintre Alexandria şi Tătărăştii de Sus, limită de judeţ Argeş, lucrările au demarat la aceeaşi dată şi au o durată de execuţie de 22 de luni, cu finalizate în anul 2018. Pe acesta, stadiul lucrărilor a ajuns la mijlocul lunii septembrie la 30%, iar valoarea lucrărilor este de 110,4 mil. lei, cu TVA. Tot pentru a fluidiza traficul pe DN6, unul dintre cele mai aglomerate din ţară, dar nu atât de mediatizat precum DN1, CNADNR a demarat lucrările la centura de la Mihăileşti, Giurgiu, noul drum cu două benzi pe sens urmând a fi realizat de firma Copisa Constructora Pirenaica - Copisa Construcţii.

„Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 26.07.2016. Lucrările de execuţie au început conform Ordinului de începere. De asemenea, conform contractului de execuţie lucrări, antreprenorul are la dispoziţie o perioada de 28 de zile pentru a se mobiliza şi pentru a prezenta un program de execuţie care să îi permită începerea lucrărilor. Contractul prevede o perioada de execuţie a lucrărilor de 12 luni“, au spus oficialii CNADNR. Exproprierile suprafeţelor de teren au fost realizate în totalitate, iar centura se va intesecta cu actualul DN6 prin două sensuri giratorii.

 

 

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.09.2016

 
Cuvinte cheie:
consilii judetene
, drumuri
, autostrazi
, cnadnr
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide