Eveniment

Ponta a găsit un nou pretext pentru care autostrada Comarnic-Braşov nu se face: „lipsa unui consens politic“

În lipsa unei autostrăzi, pe Valea Prahovei se formează cozi de maşini la final de săptămână. Mediafax Foto

În lipsa unei autostrăzi, pe Valea Prahovei se formează cozi de maşini la final de săptămână. Mediafax Foto

Autor: Mihaele Grădinaru, Andreea Neferu

17.04.2015, 00:03 1780

Premierul Victor Ponta a declarat, joi, la Braşov, că autostrada Comarnic-Braşov nu poate fi realizată fără un consens politic şi că reprezentanţii PNL ar trebui să îşi dea seama că, dacă nu renunţă la populism, autostrada nu va fi făcută niciodată.

Premierul a afirmat, întrebat fiind ce părere are despre realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov, că soluţia iniţială - parteneriatul public-privat -, pe care o considera cea mai bună, „nu poate fi realizată în lipsa unui consens politic“.

„Altfel păţim ca şi cu Bechtelul: o începem noi şi vin ceilalţi şi o opresc. Aţi văzut foarte clar poziţia celor de la PNL, au ţipat, au spus că e groaznic, că-i cumplit, motiv pentru care domnul ministru Ioan Rus a pus şi această autostradă pe Master Planul aprobat de Comisia Europeană şi probabil că o s-o facem din buget, dar asta înseamnă că trebuie să avem bani. Dacă nu vine firma privată cu banii, trebuie să îi punem noi“, a spus Ponta.

Potrivit acestuia, „poate se mai gândesc colegii de la PNL şi îşi dau seama că cu populismul ăsta nu o să avem niciodată autostradă“.

„Când au fost ei, n-au făcut-o, dar eu nu vreau să-mi asum să semnez ceva care la anul sau peste doi ani să aibă soarta Autostrăzii Transilvania. Uitaţi-vă că Autostrada Transilvania trebuia să fie gata din 2008-2009 şi abia acum am repornit-o şi va fi gata la anul“, a spus Victor Ponta.

Termenul privind luarea unei decizii în cazul autostrăzii Comarnic - Braşov (53 kilometri), pe care statul încearcă pentru a treia oară în ultimul deceniu să o construiască în concesiune, expiră luna aceasta, după ce timp de mai bine de un an a fost tărăgănată luarea unei hotărâri.

În actuala variantă de concesiune, statul român va plăti pe o perioadă de 30 de ani circa 8,5 miliarde de euro către concesionarii Vinci, Aktor şi Strabag, suma incluzând construcţia, precum şi operarea şi întreţinerea şoselei pe o perioadă de 26 de ani. Autostrada Comarnic-Braşov se află la a treia încercare de a fi construită în concesiune sau parteneriat public-privat în ultimul deceniu, celelalte două încercări, din 2003-2004, respectiv 2010, soldându-se cu un eşec. În fiecare din cele trei încercări de a construi autostrada Comarnic-Braşov statul român i-a avut ca parteneri privaţi pe francezii de la Vinci, una dintre cele mai mari firme de construcţii din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO