Eveniment

Prevel: Lucram si la Renault, nu numai la Logan

17.02.2009, 19:33 38

Renault Technologie Roumanie, principalul centru de dezvoltare a modelelor pe platforma Logan, participa si la proiectarea automobilelor Renault.

Spre exemplu, noul Megane III a fost proiectat in Franta si Spania, dar si RTR coordoneaza o serie de activitati legate de testele finale de durabilitate, derulate inainte de lansarea oficiala.
"In Romania noul Megane a fost testat mai bine de doua milioane de kilometri (valoare cumulata a masinilor de test, similara unei utilizari de trei ani - n.red.). Modelele testate nu dispuneau de pachetul pentru drumuri grele, care echipeaza toate modelele Renault comercializate in Romania, ci sunt versiuni destinate Europei de Vest. Aproximativ 80-90% din drumurile din Romania sunt echivalente cu cele din Franta sau Germania, deci nu exista diferente majore", a spus Philippe Prevel, directorul general al Renault Technologie Roumanie, cel de-al doilea centru de dezvoltare ca importanta in cadrul grupului francez, dupa cel de la Paris.
El a mentionat ca un proiect este propus spre dezvoltare mai multor tari pentru ca nu este profitabil sa vinzi un produs numai in Romania.
"Daca vrei sa obtii un profit, trebuie sa-l vinzi pe mai multe piete. Spre exemplu, Logan Pick-up a fost lansat initial in Romania, dar acum a fost lansat si in Europa de Vest. Aproape niciodata nu concepem proiecte numai pentru Romania", a spus Prevel.
Printre alte modele Renault testate in Romania se numara si viitorul Laguna Coupe, modelul constructorului francez care va concura cu Audi A5 si care va fi lansat in Romania in vara acestui an. Sistemele de siguranta ale acestuia au fost testate in cadrul centrului de la Mioveni.
"In Romania dezvoltam o noua versiune a modelului Renault Kangoo si lucram la o parte din viitorul Megane cabriolet. La RTR dezvoltam inclusiv la un model proiectat special pentru Coreea de Sud si care va fi produs sub emblema Samsung. Lucram la proiecte pentru intregul grup Renault, nu numai pentru Logan", a subliniat Prevel. Unul dintre proiectele RTR este viitorul SUV al Dacia, dar si viitoarea generatie a Logan.
"Din viitorul SUV Dacia, aproximativ 80-90% se proiecteaza in Romania. Pentru acest model avem o parte din componentele mecanice care deja exista in cadrul Aliantei Renault-Nissan. Folosim motoare, transmisii, cutii de viteze care deja exista. Am selectat deja cele mai bune componente. Acum lucram la detalii", a spus directorul RTR. Oficialul Renault nu a oferit detalii despre viitorul Logan.
"Nu putem oferi inca prea multe detalii despre viitoarea generatie a Logan. Putem spune doar ca vom pastra calitatile modelelor si vom imbunatati ceea ce trebuie imbunatatit. Nu a inceput inca proiectarea acestuia. Momentan proiectul se afla intr-o faza incipenta, dezvoltata in Franta", a declarat Prevel.
Din cauza crizei si a reducerii costurilor nu au fost trimise mai multe proiecte centrului de la Bucuresti. RTR a fost proiectat de la inceput pentru a lucra la capacitate maxima. "Nu realizam astfel de investitii si nu construim un astfel de centru decat pentru a-l utiliza la capacitate maxima. Investitia din Romania nu este pentru 1-2 ani, ci pentru 10,15, 30 de ani", a spus directorul RTR.
 
Angajatii Dacia primesc 700 de lei din profit 
Angajatii Dacia vor beneficia in acest an de o majorare salariala de 70 de lei incepand cu 1 ianuarie si de 40 de lei de la 1 aprilie, potrivit intelegerii dintre sindicat si patronat. Pentru participarea salariatilor la profitul societatii pe anul 2008, acestia vor primi 700 de lei. "Aceasta suma se va plati in cuantum egal tuturor salariatilor cu contract de munca individual in vigoare in luna mai 2009 si care sa fi lucrat la Dacia in anul 2008", precizeaza compania. Cele doua parti vor mai avea negocieri pe partea de salarizare in octombrie, iar majorarile salariale ce se vor conveni la acea data se vor aplica de la 1 septembrie.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO