Eveniment

Regele asfaltului, Dorinel Umbrarescu, pe primul loc la proiecte de infrastructura

Regele asfaltului, Dorinel Umbrarescu, pe primul loc la proiecte de infrastructura
14.12.2009, 23:20 591

"Regele asfaltului", Dorinel Umbrarescu din Bacau, estecastigatorul celui mai mare contract de infrastructura acordat deMinisterul Transporturilor anul acesta, in valoare de 172,9 mil.euro, fara TVA, devansand astfel gigantii straini din constructiiprecum Colas (Franta), FCC Construction (Spania), Astaldi (Italia)sau Max Boegl (Germania).

Proiectul castigat de Umbrarescu reprezinta aproximativ 20% dinvaloarea totala a primelor 11 contracte scoase la licitatie deMinisterul Transporturilor in 2009. Ziarul Financiar a solicitatMinisterului Transporturilor date despre cele mai mari contracte deinfrastructura incheiate in 2009 de Guvern prin Compania Nationalade Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

Astfel, pana in 2011 acestea sunt principalele contracte deinfrastructura care vor fi in lucru, la care se adauga altele cu ovaloare mai mica de 20 mil. euro. La unele din aceste contracte auinceput lucrarile, la altele urmeaza sa inceapa. Cele 11 contracteau o valoare de 806 mil. euro (fara TVA).

Umbrarescu, care detine afaceri de aproape 300 mil. euro inconstructii prin intermediul companiilor Spedition UMB siTehnostrade, este unul dintre principalii castigatori de contractede infrastructura, fiind implicat si in constructia tronsonului deautostrada Moara Vlasiei-Ploiesti (42,5 km). Consortiul format dinSpedition UMB si Tehnostrade a castigat anul acesta patru licitatiide reabilitare a DN 12 si a DN 15, in Transilvania, contractefinantate de Banca Europeana de Investitii (BEI). Omul de afacerinu a putut fi contactat pentru declaratii pana la inchidereaeditiei.

Alaturi de Umbrarescu, in top 10 contracte de infrastructuraacordate de Ministerul Transporturilor anul acesta se numara sifirma PA & CO International, detinuta de Costel Casuneanu, SIRDTimisoara, controlata de Ovidiu Tender, sau Straco Grup si GenesisInternational, firme controlate de familia Horpos din Capitala.

Companiile de constructii straine s-au pozitionat anul acestadrept castigatori pentru contractele de constructie de autostrazi -Cernavoda-Medgidia, Medgidia-Constanta sau varianta de ocolire amunicipiului Arad, unde firmele romanesti nici macar nu auparticipat.

"Din cauza caietelor de sarcini foarte stricte, companiileromanesti nu au putut nici macar sa participe la licitatiile pentruconstructia de autostrazi, ceea ce mi se pare total incorect. Vremsa modificam aceasta situatie pe viitor", afirma Adrian Ionescu,directorul Directiei de Infrastructura din cadrul MinisteruluiTransporturilor.

"Fata de ceea ce s-a vorbit la inceputul anului este doar obucatica mica si in plus nu stim foarte sigur cand vor fifinalizate aceste proiecte si care va fi graficul platilor facutede la stat", afirma Alexandru Dobre, directorul specializat ininfrastructura al Asociatiei Romane a Antreprenorilor dinConstructii (ARACO).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO