Eveniment

Regii asfaltului fac un pas înapoi

Autor: Andreea Mioara Neferu

25.05.2011, 23:46 1153

Ei renunţă la 100 mil. euro ca să nu piardă autostrada MoaraVlăsiei - Ploieşti.

Cei patru constructori ai autostră­zii Moara Vlăsiei-Ploieşti,Spedition UMB, Tehnostrade (ambele companii fiind controlate deDorinel Umbrărescu), Euroconstruct Trading '98 (Dan Beşciu) şiPA&CO International (Costel Căşuneanu), au renunţat lasuplimentarea contractului de construcţie cu 47%, adicăechivalentul a peste 110 mil. euro.

Este pentru prima oară când Ministerul Transporturilor reuşeştesă pună piciorul în prag în cazul unui contract de o asemeneaanvergură şi să-i determine pe constructori să lucreze fără alteacte adiţionale. Contractul iniţial s-a ridicat la 702,6 mil. lei(199 mil. euro), dar Compania Naţională de Autostrăzi şi DrumuriNaţionale din România a semnat în septembrie 2009 un act adiţionalcu respectivele firme de construcţii, prin care costul lucrărilorpe Moara Vlăsiei-Ploieşti a fost majorat cu 25%, până la 883,7 mil.lei (242 mil. euro).

Compania de drumuri a plătit până acum către consorţiul carerealizează tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti circa 671 mil. lei,deci peste 75% din costul total. În urmă cu o lună, CNADNRtransmisese companiilor o notificare de reziliere a contractului,după ce firmele controlate de cei trei regi ai asfaltului au cerutsuplimentarea contractului cu 47% şi au părăsit timp de 16 lunilucrările pe un sector de aproape doi kilometri din cei 42,5 aitronsonului. Firmele s-au angajat însă ieri, după ce au semnat unact adiţional de soluţionare pe cale amiabilă a problemelor, sărenunţe şi la dreptul de a solicita ulterior orice extensie determen, costuri suplimentare, penalizări, daune sau alte pretenţiifinanciare sau materiale, potrivit unui comunicat al CNADNR.

"Condiţiile pentru a renunţa la reziliere erau să se mobilizezesă termine lucrarea şi să nu mai ceară costuri suplimentare", adeclarat Anca Boagiu, ministrul transporturilor, la B1TV. Contactatde ZF, Dan Beşciu, directorul Euroconstruct, a spus că nu a pututcontinua lucrările din cauza faptului că terenurile pe care trebuiasă construiască nu i-au fost puse la dispoziţie la timp: "Din cauzalipsei terenurilor, nu am putut lucra în continuare, dar acum totuleste în regulă şi încercăm să terminăm lucrările până la sfârşitulanului, aşa cum era prevăzut în contract", a explicat Beşciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO