Marea provocare a României în acest an va fi să-şi facă publicitate pe piaţa externă pentru a se detaşa de problemele altor ţări din regiune şi a se putea finanţa în condiţii rezonabile, afirmă Bogdan Drăgoi, secretar de stat în Ministerul Finanţelor responsabil cu Trezoreria.
"În actualul context global, trebuie să fim emitenţi constanţi pe piaţa externă, nu avem altă opţiune. Dar trebuie să facem un efort mai mare pentru a ne diferenţia în ochii investitorilor faţă de alte ţări din regiune. Mesajul nostru va fi: uitaţi-vă la zonă, dar faceţi diferenţa. Dacă le explici situaţia concretă, contează la nivelul percepţiei." Finanţele şi-au programat să atragă anul acesta până la 2,5 mld. euro de pe piaţa externă. Drăgoi spune că nu se uită numai la Europa şi SUA, ci şi la pieţele din Asia şi din zona Golfului.
Responsabilul cu finanţarea României afirmă că din trimestrul IV al anului trecut a încheiat o înţelegere cu cele 8 bănci selectate ca dealeri în programul de finanţare externă EMTN - Erste Bank, Société Générale, UniCredit, Barclays Capital, BNP Paribas, Citibank, HSBC şi Deutsche Bank - şi acestea vor aduce lunar la Bucureşti delegaţii de câte 8 - 9 investitori care vor face vizite şi la BNR.
Experienţa roadshowului din SUA din noiembrie 2011 de prezentare a României - primul după 16 ani - i-a arătat că multe fonduri de investiţii foarte mari nu erau la curent cu ceea ce se întâmplă în România. "Am realizat cât de important este ca lumea să ştie despre noi, mai ales în SUA, unde astăzi sunt practic toţi banii. Americanii nu fac însă diferenţe la nivelul Europei emergente. Pentru a întări acest efort de publicitate am decis să rup roadshow-urile de emisiunea efectivă de titluri şi în fiecare an vom avea unul în SUA şi altul în Europa."
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels