Eveniment

Românii preferă tot mai mult motorizările diesel şi încep să se uite spre electrice

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Bogdan Alecu

07.06.2015, 14:20 735

Trei din cinci maşini vândute în primele patru luni ale acestui an au fost cu motorizare diesel, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în creştere de la 59,3% anul trecut în aceeaşi perioadă, la 60,2% în intervalul ianuarie-aprilie din 2015.

„Opt mărci şi respectiv opt modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie de 60,2%“, au spus oficialii APIA. Ponderea tot mai mare a dieselurilor vine în contextul în care în continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de persoanele juridice, ponderea acestora în total fiind în primele 4 luni din 2015 de 88%, în contextul  întârzierii programului Rabla, faţă de o medie de 80% anul trecut.

În ceea ce priveşte autoturismele hibride sau electrice, în primul trimestru au fost vândute 92 de unităţi (din care 27 hibride plug-in şi cinci full-electric), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 74 de unităţi.

Lansarea programului de susţinere a maşinilor electrice de către Ministerul Mediului, prin care se poate ajunge la un bonus de 6.500 de euro, din care circa 4.500 parte a programului (limitat la 100 de tichete) şi încă 2.000 de euro din programul Rabla cu ajutorul ecobonusurilor, i-a determinat pe constructori să lanseze modelele "pe baterii" şi în România. Renault România a lansat oficial săptămâna aceasta pe piaţa locală modelul electric ZOE, cu un preţ de pornire de 20.900 de euro cu TVA inclus, dar fără baterie, pentru care va plăti o chirie lunară de la 79 de euro.

În oprinia lui Alexandru Vescu, brand manager pentru marca Renault în cadrul Renault Commercial Roumanie, 100 de vehicule electrice vândute în acest an pare un proiect tangibil. Reprezintă o valoare realistă pentru acest an, mai ales că va începe în iunie.

Anul trecut s-au livrat oficial pe piaţa locală nouă automobile electrice şi 26 hibride plug-in, care dispun atât de motor pe benzină, cât şi de unul electric capabil de a propulsa maşina pentru cel puţin 20-30 km.

Dezavantajul maşinilor electrice îl reprezintă preţul mai mare de achiziţie determinat de baterii şi autonomia care încă nu depăşeşte 200 km decât în cazul maşinilor electrice de peste 50.000 de euro.

Prin programul de susţinere al Ministerului Mediului un Renault ZOE va avea un preţ de pornire de 14.400 de euro cu TVA, similar cu al unui model Renault Clio diesel, având avantajul unui cost mult mai redus, în condiţiile în care un "plin" cu energie electrică, costă, potrivit companiei, 4,5 lei, cu care se pot parcurge circa 150 km.

Vânzările de autovehicule au înregistrat în primele patru luni ale anului o creştere de 16,5% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 31.500 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Dintre acestea autoturismele au crescut mai încet, punctând în acelaşi interval un avans de 15,7% la aproape 25.600 de maşini, în timp ce utilitarele au urcat cu 23% la peste 5.500 de unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO