Eveniment

Strabag şi Straco Grup au luat grosul contractelor de 1,2 mld. lei pentru construcţia autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu-Mureş

Strabag şi Straco Grup au luat grosul contractelor de...

Autor: Andreea Neferu

28.01.2015, 00:04 3968

Firma austriacă Strabag precum şi constructorul local Straco Grup (controlat de fraţii Alexandru şi Traian Horpos), care au mai lucrat împreună la autostrada Deva-Orăştie, şi-au adjudecat o mare parte din cele cinci contracte în valoare totală de aproape 1,2 miliarde de lei pentru construcţia autostrăzii Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureş, cu o lungime totală de circa 57 de kilometri, potrivit informaţiilor transmise de Ministerul Transpor­tu­rilor.

Astfel, în timp ce austriecii sunt câştigători în două contracte cu o valoare cumulată de aproape 650 milioane de lei, în schimb Straco Grup, pe lângă cele două proiecte în care a fost desemnată câştigătoare alături de Strabag, a mai luat şi un al treilea contract, în valoare de 280 de milioane de lei.

La finalul anului trecut, doi dintre acţionarii constructorului Straco Grup, Alexandru Horpos şi Vlad Vameşu, au fost reţinuţi la domiciliu într-un dosar de evaziune în care este implicat şi constructorul Euro Construct Trading 98, al cărui patron, Dan Beşciu, a fost de asemenea reţinut. În medie, un kilometru de autostradă între Câmpia Turzii şi Târgu-Mureş ar urma să coste circa 21 de milioane de lei (4,7 milioane de euro), potrivit calculelor ZF. Printre companiile care au mai câştigat contracte pentru construcţia acestei autostrăzi se numără şi nemţii de la Geiger Transilvania, care au construit şi centura Sibiului, precum şi firma românească Vega 93 (controlată de Corneliu Istrate), care a intrat în insolvenţă anul trecut.

Licitaţiile pentru construcţia autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu-Mureş aduc o premieră în România şi la capitolul lungime a tronsoanelor în care este împărţită şoseaua. Astfel, CNADNR a atribuit cel mai mic tronson de autostradă scos la licitaţie până acum, de doar 3,6 kilometri, situat între Câmpia Turzii şi Ogra. Contractul pentru construcţia acestui tronson are o valoare de 56 de milioane de lei, ceea ce înseamnă un cost mediu de 15,5 milioane de lei pe kilometru.

În contextul în care anul 2014 a fost unul de declin pentru industria construcţiilor, în special pentru lucrările de infrastructură, aceste proiecte ar putea reprezenta o gură de oxigen pentru piaţa de profil. Impactul lucrărilor pentru aceşti 56 de kilometri de autostrăzi se va vedea însă abia în a doua parte a anului, având în vedere că deocamdată nu poate avea loc semnarea contractelor, pentru că urmează o perioadă de contestaţii, în care numele câştigătorilor se poate schimba.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO