Eveniment

Supremia intră cu automate de condimente în supermarketuri dezvoltate de antreprenori

Supremia intră cu automate de condimente în...

Autor: Corina Mirea

02.01.2016, 00:00 3884

Supremia Grup, producător de ingrediente pentru industria alimentară controlat de antreprenorul Levente Bara, va avea din luna ianuarie a anului 2016 automate de condimente în magazinele din comerţul tradiţional dezvoltate de antreprenori locali, după cum spune chiar proprietarul companiei.

“De la începutul lunii ianuarie voi avea o echipă de 20 de oameni care se vor ocupa de această nouă divizie de vânzări B2C (business to consumer – n.red). Aş vrea să fim prezenţi în magazinele tradiţionale, dar nu de «parter de bloc», ci în supermarketuri de dimensiuni mici şi medii care nu sunt controlate de retaileri internaţionali”, spune Levente Bara.

El a înfiinţat grupul Supremia în anul 2000, iar în prezent, compania pe care a clădit-o are în portofoliul condimente şi ingrediente alimentare, printre care mixuri, arome, membrane sau stabilizatori alimentari, pe care le produce la Alba Iulia. Supremia Grup a avut afaceri de 155 mil. lei (35 mil. euro) în 2014, peste 15% din business fiind realizat de exporturi. Compania are în prezent peste 300 de angajaţi şi un portofoliul de 2.000 de clienţi. De asemenea, pe piaţa locală deţine trei magazine proprii de condimente, în Bucureşti (AFI Palace Cotroceni), în Cluj (Polus Center) şi unul de prezentare la poarta fabricii sub brandul „Poveşti cu Condimente”.

Recent, Supremia Grup a achiziţionat două companii din Danemarca  - Tamaco Trading şi Tamaco Pak – pentru a-şi întări poziţia pe piaţa europeană şi pentru a acapara o cotă de piaţă mai mare de pe segmentul scandinav al condimentelor. Prin această mutare, antreprenorul vizează ca în următorii trei până la cinci ani să ajungă la o cotă de piaţă pe zona B2B (business to businss – n.red) de 20%-30% în ţările scandinave şi să ajungă mai uşor şi la piaţa britanică. Una dintre companiile pe care Supremia Grup a achiziţionat-o era distribuitorul companiei înfiinţate de Levente Bara încă de acum cinci ani. Pe unele segmente de piaţă compania din Alba concurează cu Rompak sau Fuchs, iar Supremia activează în mod special pe zona de B2B. Motiv pentru care strategia de a duce condimentele în automate/dozatoare în supermarketurile create de antreprenorii locali este o mutare importantă din partea lui Bara.

“În următorii doi ani această achiziţie ar trebui să aducă un plus al afacerilor de zece milioane de euro”, mai spune antreprenorul, care în ultimii ani a reuşit să se poziţionize drept unul dintre cei mai activi oameni de afaceri români care au reuşit să acapareze pieţele din afară, ajungând să exporte produse “de Alba Iulia” în ţări precum  Emiratele Arabe Unite, Africa de Sud, Rusia şi mai nou China, dar şi în alte ţări europene. Produsele Supremia se găsesc în prezent în peste 30 de ţări.

Levente Bara a fost numit în luna decembrie “Antreprenorul Anului” de către firma de audit EY.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO