Eveniment

Teleshopping Electoral: Câţi bani ar trebui să dea televiziunilor Ponta, Iohannis, Udrea, Tăriceanu şi Macovei pentru apariţiile LIVE

Teleshopping Electoral: Câţi bani ar trebui să dea...
20.09.2014, 10:18 378
În bugetul oricărei campanii electorale, promovarea candidaţilor prin audiovizual înghite sume uriaşe. 5,5 milioane de euro a contabilizat, în 2004, Institutul pentru Politici Publice la o monitorizare mai atentă a tuturor partidelor. Zero dacă te uiţi azi la reglementările oficiale prin care politicienii şi-au asigurat gratuitatea trecând în lege „accesul egal şi gratuit” al oricărui candidat la posturile radio, dar şi tv, fie publice, fie private. Gândul, Ziarul Financiar şi Mediafax încep azi, în seria editorială „Tu ştii ce mai fac banii tăi?”, un exerciţiu în premieră în România: monitorizăm la minut apariţiile tv în direct ale principalilor cinci candidaţi la alegerile prezidenţiale.
 
Veţi vedea cum sunt aceştia promovaţi în perioada cu cea mai mare miză politică. Klaus Iohannis, Monica Macovei, Victor Ponta, Călin Popescu Tăriceanu şi Elena Udrea vor fi urmăriţi în apariţiile lor live (fie în emisiuni, fie în conferinţe de presă, fie în intervenţii telefonice) de serviciul Mediafax Monitorizare, iar rezultatul tradus în bani, potrivit tarifelor declarate la CNA de televiziuni în campania pentru europarlamentară, va fi publicat zilnic, aici.
 
După două săptămâni de la intrarea, neoficializată încă, în campanie, Klaus Iohannis, Monica Macovei, Victor Ponta, Călin Popescu Tăriceanu şi Elena Udrea ar fi trebuit să achite televiziunilor peste 351.000 de euro, dacă spaţiul editorial pe care l-au avut la dispoziţie s-ar fi plătit prin contracte transparente. Concluzia reiese din raportarea prezenţei live în emisiuni, între 1 şi 18 septembrie, a celor cinci candidaţi la tarifele pe care televiziunile le-au practicat pentru serviiciile de promovare în spaţiul editorial acum  patru luni, în campania pentru alegerile europarlamentare.
 
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO