Pe locul doi în topul celor mai populare beneficii oferite corporatiştilor se află bonurile de masă, având în vedere că 86% din multinaţionale oferă acest beneficiu. De asemenea, 81% din companii oferă maşină de serviciu pentru o categorie de angajaţi (în special managerilor), arată rezultatele studiului Korn Ferry, realizat pe un eşantion de 300 de multinaţionale din toată ţara şi din toate sectoarele de activitate.
„Rezultatele studiului din acest an arată că oferta de beneficii a angajatorilor este relativ constantă, nu sunt creşteri spectaculoase ale ponderilor companiilor care oferă anumite beneficii de la un an la altul. Companiile se gândesc extrem de mult înainte de a introduce un nou beneficiu în pachet, pentru că dacă introduc un beneficiu care nu se bucură de prea multă popularitate, atunci nu prea mai pot să îl scoată, pentru că unii oameni îi vor simţi lipsa“, a explicat Anca Puiu de la Korn Ferry.
Specialiştii în domeniul politicilor de beneficii oferite angajaţilor spun că pe zona de sănătate aproape toate companiile oferă în pachetul de bază de beneficii un abonament medical sau o asigurare medicală, iar angajaţii pot opta, suplimentar, din bugetul de beneficii flexibile, să primească o gamă mai extinsă de servicii medicale. „Cu alte cuvinte, dacă unii angajaţi doresc mai multe tipuri de servicii medicale, cum sunt cele stomatologice, pot să folosească bugetul de beneficii flexibile în acest sens. Ce am observat însă în 2017 faţă de anul 2016 a fost faptul că a crescut de cinci ori volumul de bugete cheltuite de angajaţi pe zona de sănătate din sumele alocate beneficiilor flexibile, de la circa 160.000 lei în 2016 la peste 750.000 lei în 2017“, a explicat Stelian Bogza, director comercial şi cofondator al BenefitOnline.ro, o platformă de beneficii extrasalariale pentru angajaţi din România care are în prezent circa 75.000 de angajaţi din peste 200 de companii. El a mai precizat că o altă tendinţă interesantă în zona beneficiilor medicale este reprezentată de faptul că angajatorii le permit angajaţilor ca o dată la şase luni sau o dată la un an să îşi schimbe furnizorul de servicii medicale, astfel că angajaţii nu mai sunt depedenţi de accesul la serviciile unei singure reţele de clinici private.