Topul celor mai circulate drumuri din România. Autostrada Soarelui a fost făcută degeaba din punctul de vedere al traficului: Nu intră în primele zece!

1 sep 2011 Autor: Andreea Neferu

Ziarul Financiar publică topul celor mai circulate zece drumuri din România. La solicitarea ZF, CNADNR a trimis rezultatele recensământului general al circulaţiei rutiere, realizat în 2010. Surprinzător, Autostrada Soarelui este mai puţin circulată decât cel puţin alte 10 drumuri din România.

În topul celor mai circulate drumuri din România conduce DN 1 Bucureşti-Borş, care are un trafic însumat al sectoarelor ce îl compun de aproape 720.000, fiind urmat la distanţă considerabilă de DN 2 Bucureşti-Siret, cu puţin peste 400.000 de ve­hicule zilnic, arată o analiză a ZF pe baza re­cen­sământului general al circulaţiei rutiere realizat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

În mod surprinzător, Autostrada Soarelui nu se numără printre cele mai circulate zece şosele din ţară, fiind tranzitată, în total, în 24 de ore de puţin peste 64.000 de vehicule, tronsonul cu cel mai mare trafic fiind între Fundulea şi Lehliu, adică aproape 20.000 de vehicule într-o zi.

Pe de altă parte, Autostrada Bucureşti-Piteşti are un trafic zilnic de peste 200.000 de vehicule, cu o medie în 24 de ore de aproape 1.700 de vehicule pe kilometru. Mai mult, trei tronsoane din această autostradă intră în top zece al celor mai circulate secţiuni de drumuri, cu un trafic maxim de aproape 48.000 de vehicule pe o porţiune de 18,7 kilometri.

Cel mai circulat tronson face parte tot din DN 1, între Centura Bucureşti şi Aeroportul Otopeni, pe o lungime de 3,6 kilometri, acesta fiind tranzitat zilnic de peste 54.000 de vehicule. De asemenea, pe porţiunea de 5,4 kilometri de pe DN 1 între Bucureşti şi Centura Bucureşti circulă zilnic peste 53.000 de vehicule.

De asemenea, şi DN 2 Bucureşti-Siret este prezent în rândul drumurilor cu cel mai mare trafic, două tronsoane ale acestei şosele numă­rându-se printre cele mai circulate, în condiţiile în care traficul pe acestea variază între circa 33.000 şi aproape 43.000 de vehicule. De departe, secţiunile de drum cu cel mai intens trafic sunt cele din jurul Capitalei.

Traficul zilnic de vehicule este calculat de ZF pe baza informaţiilor transmise de CNADNR prin însumarea traficului înre­gis­trat pe fiecare din sectoarele com­ponente ale unei şosele. Numărul real de vehicule care circulă pe fiecare drum naţional sau autostradă poate fi mai mic, în condiţiile în care un vehicul înregistrat într-un sector al unei şosele poate fi înregistrat şi în următorul sau următoarele, în funcţie de traseul pe care îl urmează.

"Recensământul general de circulaţie pe ansamblul reţelei de drumuri publice interurbane se efectuează periodic, o dată la cinci ani, prin înregistrarea manuală a traficului pe grupe de vehicule, pe baza unui plan de sondaj în spaţiu, pe reţeaua de drumuri, şi în timp, pe parcursul anului de recensământ", a declarat Daniela Drăghia, directorul general al CNADNR.

http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/781/10386/8679839/5/2-top-sosele.jpg

Traficul de vehicule articulate (tiruri) a urcat cu peste 50% anul trecut faţă de anul ultimului recensământ, 2005, ceea ce reprezintă "o creştere mare a agresivităţii traficului asupra structurilor rutiere", potrivit directorului CNADNR. De ase­menea, pe circa o treime din lungimea re­ţelei de drumuri naţionale ponderea traficului de vehicule grele depăşeşte 20% din traficul total.

"Creşterea, în ansamblu, a traficului pe reţeaua de drumuri naţionale este de 31%, ceea ce corespunde prognozei maximale faţă de recensământul din anul 2005", a mai spus Drăghia.

Recensământul general al circulaţiei, realizat în 2010, a costat 65.700 de lei (156.000 de euro), costul fiind suportat în întregime de CNADNR. Compania de drumuri a luat în considerare la realizarea recensământului 11 grupe de vehicule, de la biciclete şi motociclete sau vehicule cu tracţiune animală până la autocamioane şi autobuze.

Reţeaua naţională de drumuri totaliza la finalul anului trecut 16.552 de kilometri de drumuri naţionale şi 314 kilometri de autostrăzi, potrivit CNADNR.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.09.2011

 
Cuvinte cheie:
Autostrada Soarelui
, trafic
, circulaţie
, drumuri
Vizualizari:
Printeaza
Momentan sunt 40 comentarii Comenteaza si tu
Comentarii (40):
Cornel Ep - 15 septembrie 2011, 09:18

Daca autostrada ar fi fost plina cu trafic, ar fi fost gresit proiectata, pentru ca trebuie sa asigure la deschidere, circulatia fluenta, conform normelor de proiectare. Cu cresterea traficului, (in Romania continua sa fie cca 4-5% anual), drumul se va umple si isi va scoate banii in cca 8-10 ani. La traficul actual, in 2 ani, pe Autostrada Soarelui se va depasi debitul recomandabil al circulatiei fluente (cca 17.000 vehic/zi), iar în cca 12 ani se va depasi debitul admisibil de proiectare (cca 25.000 vehic/zi), fiind necesara extinderea la 2x3 benzi. In realitate, cand va fi completa orizontul de timp va fi mult mai apropiat. Deja este evidenta necesitatea largirii autostrazii A1 între Bucuresti-Bolintin Vale si Cateasca - Pitesti. Autorul articolului nici macar nu s-a interesat cum se masoara traficul pe un drum, si a inventat metoda de a aduna mai multe sectoare…

Gabriel - 04 septembrie 2011, 08:31

Azi noapte m-am întors din Grecia. Concluzia: când vom învăţa să votăm vom avea şi autostrăzi.

drumarul52 - 03 septembrie 2011, 10:51

Oameni destepti si cinstiti ar fi facut legatura prin autostrazi cu vestul in mod prioritar.Daca vrem ca occidentul sa vina in Romania trebuie sa ii oferim conditii si cai de acces.Din pacate cei ce au hotarit unde si cum sa se construiasca autostrazi nu au avut aceste calitati.Sa oferi unora acces la mare si la munte pe banii tuturor e necinstit si neeconomic.REPARATIE: taxa ,domnilor, pe Bucuresti- mare .

Aady - 01 septembrie 2011, 19:17

Cum sa nu intre in acest top tronsonul dintre vestem(sibiu)-srbes(alba), tronson care este comun pentru DN1 si DN7. Dn 7 catre nadlac este cel mai circulat din tara. Sa nu mai zicem ca DN1 alba iulia-bors pe alocuri este varza pe langa DN7. Au facut si ei 50 km autostrada si vor sa ne arate ca au facuto cu cap :|

Inteleptul - 01 septembrie 2011, 19:14

Cel mai circulat Drum???
Drumul la FISC, cu siguranta!
Drumul la Restaurant?
Drumul la Casele de toleranta!
Drumul la sectia de votare!
Drumul la banca?
Si...care-i problema! Sunt circulate, dar va intreb, sunt importante?
Ce ziceti de drumul la serviciu?....
Prima autostrada din Romania, ar fi trebuit sa fie Autostrada Soarelui! De ce ? Pentru ca este cea mai importanta ECONOMIC! Si din Economic, traim toti! In rest : Articole inductive....filozofie indiana....de carciuma....etc.
Cand s-a construit unde ati fost, voi ce acum huliti! Ce-ti pazit! Sunt sigur ca nici la vot, n-ati fost!

Alexe Valea Oltului - 01 septembrie 2011, 19:12

Traseul Pitesti - Sibiu e inrcredibil de aglomerat...nu s-au orientat bine..aici trebuia facuta mai intai o autostrada...vai da inistrii nostrii de transporturi(toti care s-au perindat pe la guvern)...tara lu papa voda sunte. din cuaza lor evidenta..ca de aiai nu avem infrastructura...ca nu gandesc ai de vin la putere..

Mario - 01 septembrie 2011, 18:53

Avem autostrazi de * ! unguri au fost in stare sa le faca noi din '90 ne chinuim cu 2 autostrazi si inauguram pe a 3-a ! suntem ultimi oameni din Europa !

eu unul - 01 septembrie 2011, 17:33

CUM SA FIE O AUTOSTRADA INUTILA ?MAI ALES CA ARE LEGATURA LA PORT , O AUTOSTRADA POATE DEZVOLTA PUTERNIC ZONA PE UNDE TRECE

Ciprian - 01 septembrie 2011, 17:18

Ca medie zilnica de autovehicule, DN1 e o gluma fata de Bucuresti-Pitesti(pt ca pe A1 se merge si spre Banat si spre Oltenia si spre 70% din Ardeal)! Si nu inteleg de ce va mirati pe aici, ca nu e A2 circulata! Este circulata doar vara! E logic, Constanta e "dead-end"! Din septembrie pana in mai, iunie..bate vantul pe ea!

jadu - 01 septembrie 2011, 16:53

Inca nu este gata cum si altii au spus. Acum cand e aglomerat vara de ce sa mergi pe autostrada ca sa ajungi repede la Cernavoda si de aici in coloana spre constanta. Cand o sa fie gata o sa fie altceva cu siguranta.

CommentD - 01 septembrie 2011, 15:27

Se construieste oriunde altundeva numai in sectoarele cele mai fierbinti nu : Comarnic - Brasov, respectiv Pitesti - Sibiu.
Degeaba vom circula repede de la Bucuresti la Comarnic daca vom sta apoi cu orele in coloana viteza medie Bucuresti - Brasov fiind aceeasi .

bobuk - 01 septembrie 2011, 14:50

Cel mai aglomerat segment de drum este Deva - Simeria unde zilnic sunt pe 10km 50.000 masini...fara a pune la socoteala cand vin/pleaca capsunarii. Din 2007 sunt bani pt "centura" la rang de autostrada...da' cine sa se chinuie sa isi dea interesul?? Nimeni frate...la Sebes faci 40 minute ca sa treci orasul....nu mai zic daca o iei pe Valea Oltului...dezastru. Cum ar zice miticii "Bucuresti - Brasov" si "Bucuresti - Constanta" prioritatea zero a Romaniei. Amin!

Iulian - 01 septembrie 2011, 14:06

Dar de ce nu ati luat in calcul si trafcul pe care inca DN3 si DN3B inca il mai are?
Pentru ca intrarile si iesirile de pe A2 sunt destul de distante si nu toata lumea va circula cel putin 50 km din punctul A in punctul B ca sa foloseasca autostrada.
Daca vreau sa ajung de la Dor-Marunt la Perisoru? Nu am cum sa folosesc autostrada.
Sau toate TIR-urile care pe perioada verii sunt deviate pe DN (interzise pe A2).

Athlas - 01 septembrie 2011, 13:22

O autostrada nu trebuie facuta doar ca sa fie cel mai circulat drum. Constanta nu este pe centura Bucurestiului ca sa facem comparatie. Pentru ca Bucurestiul nu are o infrastructura buna, nu inseamna ca nu trebuie sa avem autostrazi intre orase.

marius - 01 septembrie 2011, 13:10

Normal ca e facuta degeaba. Turism nu mai avem si nici nu o sa mai fie pentru ca daca iti bati joc de clienti, nu se mai intorc. Exceptie cei din Bucuresti care la sfarsit de saptamana pleaca pe litoral sa-si etaleze aerele de imbogatiti rapid. Poate pentru asta a fost facuta. Poate e o grreseala. Oricum, transportul de marfa e mai eficient si ieftin pe Dunare si asa va ramane indiferent cate autostrazi vom avea.

nonick - 01 septembrie 2011, 13:01

Recensamantul s-a facut in octombrie 2010, cand traficul pe Autostrada Soarelui nu e tocmai cel mai relevant...

xxx - 01 septembrie 2011, 12:24

Facuta degeaba?
Voi stiti cum se circula de la Constanta si pana la autostrada, in plin sezon? In coloana...care nu se mai termina...

Joe - 01 septembrie 2011, 12:08

In primul rand ca nu e gata! Nu e facuta pentru anii 2010-2012 ci pentru mai tarziu. Activitatea economica slaba, mai ales din port, si faptul ca nu trece prin orase mari contribuie mult. Litoralul? Ha!

Bejenaru Mihai - 01 septembrie 2011, 11:43

1.Faptul ca un drum este foarte aglomerat inseamna in primul rand un deficit de infrastructura. Avem doar autostrazi disparate, nu retea de autostrazi.
2. Dupa ce va fi gata in totalitate, A2 va urca in clasament
3. 2010 a fost an de criza.
4.Sigur se vor deteriora foarte repede autostrazile si DN-urile care se vor construi/reabilita cu costuri reduse,
pentru ca TIR-istii incarca la 2xgreutatea pe osie, iar controalele se fac dupa o atenta planificare, asfel incat sa afle toti cei care trebuie.

Iulian - 01 septembrie 2011, 11:39

Cred ca odata cu imbunatatirea serviciilor pe litoralul romanesc autostrada soarelui va fi folosita mai frecvent. Acum avem mai multe optiuni pentru turism, avem mai multe mari, atunci cand a fost construita aveam doar o singura mare deci cred ca a fost gandita bine. Este posibil sa nu intre in categoria celor mai circulate drumuri in ultimii cativa ani, dar eu as fi sustinut un astfel de proiect in conditiile de atunci. Cred ca ceea ce trebuie facut este imbunatatirea serviciilor de turism estival din romania, aici vad progrese de la an la an, si promovarea lor.

O zi usoara,
Iulian

Pagini: 1 2

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide