Eveniment

Transporturile spun ca autostrada Nadlac - Sibiu va fi gata in 2013: Constructorii nu mai cred in promisiunile din infrastructura

Transporturile spun ca autostrada Nadlac - Sibiu va fi gata in 2013: Constructorii nu mai cred in promisiunile din infrastructura

Varianta de ocolire a orasului Pitesti (15 km) la profil de autostrada, inaugurata in 2007, este ultima lucrare finalizata pe coridorul IV

21.03.2010, 23:15 462

Autostrada Nadlac-Constanta (750 km) ar putea fi gata lasfarsitul anului 2013, cu exceptia tronsonului Pitesti-Sibiu (116,6km), avand in vedere ca pana la sfarsitul anului vor fi scoase lalicitatie toate tronsoanele dintre Nadlac si Sibiu, spunreprezentantii Ministerului Transporturilor.

Autostrada Nadlac-Constanta face parte din Coridoul IVPaneuropean, cea mai importanta ruta care leaga Marea Neagra deUniunea Europeana, dar care desi apare mereu in planurileGuvernului, este neglijata de autoritati de mai bine de 20 de ani. Pana in prezent, din cei 750km care urmeaza sa treaca pe teritoriul Romaniei au fost finalizatidoar 264 km, respectiv autostrada Pitesti-Cernavoda.

"Toate tronsoanele de pe coridorul IV, intre Nadlac si Sibiu,vor fi scoase la licitatie pana la sfarsitul anului, termenul definalizare a constructiilor fiind de doi ani si jumatate - trei.Cel mai probabil pana in 2013 sectiunea Nadlac-Sibiu va fi gata,daca vom avea constructori seriosi, daca vor fi bani pentruexproprieri si bani de la buget pentru cofinantarea acestortronsoane", afirma Adrian Ionescu, directorul diviziei deautostrazi din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si DrumuriNationale din Romania (CNADNR).

El spune ca tronsonul de autostrada Pitesti-Sibiu, care va firealizat in parteneriat public-privat, ar putea fi scos lalicitatie abia anul viitor, avand in vedere ca din cauza crizeifinanciare va fi destul de dificil de atras o finantare de 3-4 mld.euro. Viitorul autostrazii Pitesti-Sibiu depinde si de interesul pecare il vor arata bancile pentru finantarea tronsonuluiComarnic-Brasov (55 km), al carui contract de constructie invaloare de 1,9 mld. euro, inclusiv TVA, a fost semnat anul acesta,iar consortiul franco-elen Vinci-Aktor trebuie sa inchida financiarproiectul pana la sfarsitul anului.

Coridorul IV este cofinantat cu bani de la Uniunea Europeana(fonduri ex-ISPA si fonduri structurale), precum si din bani de labanci europene precum Banca Europeana pentru Investitii (BEI) siBanca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD).

"Intentiile Ministerului Transporturilor sunt laudabile, darsunt nerealizabile. Autostrada Nadlac-Sibiu este o prioritatepentru Uniunea Europeana inca de acum 5-6 ani de zile, dar nu suntbani pentru ea. Nu cred ca exista surse pentru finantarea acesteiautostrazi, chiar daca sunt si imprumuturi si fondurinerambursabile de la UE", afirma Alexandru Dobre, presedinte deonoare al Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii(ARACO).

Pe langa acestea, in prezent se afla in constructie autostradaCernavoda-Constanta (51 km) si Timisoara-Arad (32 km), care urmeazasa fie finalizate la jumatatea anului 2011.

290 km vor fi scosi la licitatie

CNADNR va scoate la licitatie pana la sfarsitul anuluiautostrazile Nadlac-Arad (38,9 km), Timisoara-Lugoj (35,6 km),Lugoj-Deva (99,5 km), Deva-Orastie (32,8 km) si Orastie-Sibiu (82km). Prima licitatie, pentru varianta de ocolire Deva-Orastie, afost deja anuntata la sfarsitul saptamanii trecute, fiind totodatasi cel mai mare proiect scos la licitatie de MinisterulTransporturilor anul acesta, cu o valoare de 253,3 mil. euro.

Data limita pentru primirea ofertelor la Deva-Orastie este 19mai, urmand ca deschiderea acestora sa aiba loc in aceeasi zi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO