Eveniment

Va avea în sfârşit Bucureştiul o "shopping street"? Vezi aici unde plănuieşte Primăria să oprească circulaţia maşinilor pentru plimbări şi cumpărături

Primăria Capitalei netezeşte drumul pentru o nouă "shopping street" în Bucureşti

Autor: Gabriel Razi

07.09.2012, 00:06 10907

Primăria Municipiului Bucureşti va transforma începând cu anul viitor porţiunea Bulevardului Unirii care uneşte Piaţa Unirii de Piaţa Constituţiei într-o zonă pietonală, spaţiul urmând a fi reamenajat.

Dacă proiectul va fi finalizat, închiderea traficului în zonă ar da naştere unei noi artere comerciale în Capitală, similară cu Calea Victoriei, bulevardul Magheru sau calea Dorobanţi.

Mişcarea ar crea astfel o arteră comercială în Bucureşti similară cu cele din marile capitale europene precum Roma (via Condotti, via del Corso), Zürich (Banhofstrasse) sau Barcelona (la Rambla).

"În acest moment totul este în stadiu de proiect, de la anul poate fi pus în aplicare. Costurile pentru această transformare vor fi minime. Traficul auto va ocoli zona pe la parcul Izvor pentru că oricum circulaţia în zonă era greoaie", a declarat pentru ZF Doru Giugula, consilier în cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

La sfârşitul lunii trecute autorităţile bucureştene au aprobat aşa-numitul Plan Integrat de Dezvoltare Urbană "Zona Centrală" (PIDU), în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, un program prin care întreaga zonă din centrul Capitalei ar urma să fie restructurată.

Acest program prevede revitalizarea centrului oraşului, crearea unui brand pentru turişti şi investitori, poduri pietonale peste Dâmboviţa sau transport alternativ, potrivit Mediafax.

Acest plan urmăreşte şapte obiective principale: recuperarea unei identităţi urbane pentru centrul Capitalei, recuperarea zonei centrale de la sud de Dâmboviţa, un model de transport alternativ, dar şi par­cări în zona centrală sau dinamizarea economiei din zonă.

Transformarea zonei care uneşte Piaţa Unirii de Piaţa Constituţiei este parte componentă a acestui plan ce urmează a fi pus în teren de Primăria Capitalei de anul viitor. Forma în care aceste planuri vor căpăta formă în teren depinde însă şi de deciziile ce urmează a fi luate în cadrul CGMB. Forma în care această zonă va fi "predată" pietonilor nu este în acest moment stabilită în mod clar, ca de altfel nici momentul în care acest proiect ar urma să fie finalizat.

Ion Dedu, director general în cadrul Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei, spune că unul dintre scenariile aflate pe masa arhitecţilor din primărie este transformarea acestei străzi într-o zonă parţial pietonală în care vor mai putea circula doar mijloacele de transport în comun.

"Din câte ştiu, nu toată strada va fi pietonală. Zona are un potenţial fantastic atât din punct de vedere comercial, dar şi turistic. Acolo sunt foarte puţine magazine în zonă în acest moment, dar potenţial există pentru dezvoltarea comercială atât cu magazine, dar şi prin comerţ stradal civilizat", adaugă Dedu.

Oficialul PMB adaugă că transformările din această zonă ar urma să funcţioneze în tandem cu proiectul diametralei Buzeşti-Berzei-Uranus. Lucră­rile pentru acest proiect sunt în prezent în derulare, "diametrala" urmând să aibă 12,5 kilometri şi să străbată Piaţa Victoriei, străzile Buzeşti, Berzei, Mircea Vulcănescu, Calea Plevnei, Vasile Pârvan până la podul Haşdeu şi mai departe până la piaţa Coşbuc, respectiv Progresul.

După finalizarea pasajului Basarab şi a pasajului Pipera, Bucureştiul aşteaptă să îşi schimbe "faţa" în continuare, având în vedere că în prezent mai multe proiecte majore de infrastructură se află în derulare. Printre acestea se numără pasajul Mihai Bravu - calea Văcăreşti sau diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO