Victorie importantă în instanţă: ANAF nu are competenţe privind publicitatea înşelătoare, decât în ceea ce priveşte relaţiile între comercianţi

7 dec 2017 Autor: Ştefan Stan

O echipă de avocaţi ai D&B David şi Baias, specializaţi în litigii comerciale şi administrative, a obţinut în faţa Tribunalului Bucureşti anularea definitivă a unui proces-verbal de sancţionare încheiat în temeiul dispoziţiilor Legii 158/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă.

În cursul anului 2016, unul dintre liderii de pe piaţa retailerilor de produse electronice, electrocasnice şi IT&C, a fost sancţionat contravenţional de ANAF  cu privire la două dintre campaniile publicitare desfăşurate pentru promovarea magazinelor sale, fiindu-i totodată interzis dreptul de a mai folosi mesajele comerciale utilizate până la acel moment, precum şi alte sloganuri similare, în cuprinsul procesului-verbal nefiind însă identificată nicio faptă concretă de încălcare a drepturilor altor comercianţi. 

„Soluţia definitivă pronunţată de Tribunalul Bucureşti a confirmat astfel decizia iniţială a Judecătoriei Sectorului 1 Bucureşti prin care a fost admisă plângerea contravenţională împotriva sancţiunilor impuse de autoritate.  Instanţa a reţinut astfel argumentele D&B în sensul în care practica autorităţii de a aplica sancţiuni comercianţilor pentru mesajele publicitare utilizate fără a justifica în vreo modalitate sau a proba efectele concrete ale pretinselor fapte de publicitate înşelătoare săvârşite de aceştia în relaţie cu alţi comercianţi este lipsită de temei legal”, a declarat Sorin David, Avocat Partener, D&B David si Baias.

Echipa care a obţinut victoria în instanţă era formată din Amelia Teis (Avocat Senior Coordonator), Ioana Cercel (Avocat Senior) şi Alexandra Barac (Avocat Colaborator), coordonată de Sorin David (Avocat Partener),

„Soluţia este una extrem de importantă întrucât vine să clarifice modalitatea de interpretare şi aplicare a dispoziţiilor Legii 158/2008 prin prisma Directivei 2006/114/CE privind publicitatea înşelătoare, confirmând că Directiva este un instrument aplicabil relaţiilor pe orizontală când se referă la publicitatea înşelătoare, fiind un act normativ în materie de protecţie a concurenţilor/comercianţilor, astfel că ANAF are competenţe limitate în a analiza asemenea fapte, respectiv exclusiv în ceea ce priveşte relaţiile pe orizontală”, a declarat Amelia Teis, Avocat Senior Coordonator, D&B David si Baias.

D&B David şi Baias este societatea de avocaţi corespondentă a PwC Romania, având în prezent peste 50 de avocaţi şi fiind integrată în reţeaua societăţilor de avocaţi corespondente PwC, care cuprinde  mai mult de 2.000 de avocaţi în 75 de jurisdicţii în întreaga lume.

 
Cuvinte cheie:
avocat
, avocati
, publicitate
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide