Eveniment

„Vreau să lucrez acolo pentru că au birouri cool“, cea mai nouă tendinţă de atragere a candidaţilor

George Didoiu (Colliers International) va fi unul dintre speakerii evenimentului ZF HR Trends 2017, organizat de ZF pe 28 martie la Bucureşti, unde va vorbi despre rolul biroului în atragerea şi retenţia angajaţilor.

George Didoiu (Colliers International) va fi unul dintre speakerii evenimentului ZF HR Trends 2017, organizat de ZF pe 28 martie la Bucureşti, unde va vorbi despre rolul biroului în atragerea şi retenţia angajaţilor.

Autor: Adelina Mihai

20.03.2017, 07:00 2030

Peste 40% dintre angajaţii din birourile din România fac parte din generaţia Millennials, a tinerilor născuţi în perioada 1984 – 2000, iar în acest context din ce în ce mai multe companii încep să îşi adapteze politicile de resurse umane în funcţie de preferinţele candidaţilor din noua generaţie.

„Este evident că procentul de Millennials în cadrul forţei de muncă va creşte, aşa încât, pentru poziţiile entry-level, salariul, locul de muncă şi facilităţile (în această ordine) vor fi baza deciziei de angajare, iar pentru seniori, ambianţa jobului (mediul de lucru intern, facilităţi, identificare cu brandul anga­jatorului) va fi determinantă. La ultimele categorii, biroul joacă un rol esenţial“, a spus George Didoiu, associate director în cadrul departa­mentului de birouri al companiei de consultanţă imobiliară Colliers International. El va fi unul dintre speakerii evenimentului ZF HR Trends 2017, organizat de ZF pe 28 martie la Bucureşti.

„În plus, întrucât există un adevărat război al talentelor, majoritatea companiilor analizează cum pot transforma clădirile în care au sediul într-o destinaţie în sine pentru angajaţi, de tipul «vreau să lucrez acolo pentru că au birouri cool»“, a mai spus George Didoiu.

El a mai precizat că, la rândul lor, dezvoltatorii cunosc acest trend şi încearcă să se adapteze la aştepările candidaţilor, astfel că iau în calcul factori precum  existenţa staţiei de metrou în imediata apropiere a biroului (în cazul Bucureştiului), servicii de „leisure şi meeting” în apropierea clădirii de birouri (unde angajaţii pot avea întâlniri, se pot relaxa sau chiar îşi pot face cumpărăturile) sau imaginea clădirii (care în 2017 înseamnă estetic plus funcţional  - certificări verzi).

„Conceptul de «wellbeing» a devenit deja un element cheie pentru dezvoltatori atunci când lucrează la un nou proiect şi au început să integreze încă din fază de proiectare şi execuţie a clădirilor elemente precum: calitatea aerului, confortul termic, calitatea surselor de iluminare, zgomot şi acustică, design interior şi facilităţi. De asemenea, oferirea unor noi facilităţi pentru angajaţi a devenit un element foarte important pentru diferenţierea atât a companiilor, cât şi a clădirilor de birouri. Din acest motiv, dezvoltatorii imobiliari sunt preocupaţi să includă în clădiri caracteristici precum: investiţii majore în spaţiile comune interioare şi exterioare, spaţii comerciale la nivelul parterului, săli de sport, precum şi alte facilităţi“, a mai spus George Didoiu.

Peste 200 de directori de resurse umane, consultanţi, traineri şi recruiteri vor participa pe 28 martie la evenimentul anual al ZF dedicat pieţei muncii, ZF HR Trends 2017, aflat la cea de-a 12-a ediţie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO