Eveniment

ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2021. România are nevoie de investiţii pentru a atrage investiţii dar şi de Schengen pentru exporturi. Sunt discuţii pentru noi fabrici

Bogdan Alecu a moderat videoconferinţa ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2021

Bogdan Alecu a moderat videoconferinţa ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2021

Autor: Bogdan Alecu, Miruna Diaconu

15.04.2021, 00:07 640

Infrastructura de transport nu mai este singurul punct cheie în discuţia cu investitorii. Economia are nevoie şi de spaţiul Schengen dar şi de noi furnizori pentru a atrage producţie.

„Există investiţii, dar şi foarte multe discuţii. O relocare implică un proces care nu se poate realiza peste noapte sau într-o lună. Dincolo de miza de a atrage noi investitori, noi trebuie să ne concentrăm şi pe păstrarea celor pe care deja îi avem. Ford a închis uzine în Rusia, în timp ce a continuat să investească în România. În plus, economia locală are nevoie şi de spaţiul Schengen pentru a elimina aşteptarea din vamă“, a explicat Sorin Preda, CEO al Global Vision, unul dintre cei mai activi dezvoltatori de spaţii industriale de pe piaţa locală, în cadrul videoconferinţei ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2020, realizată în parteneriat cu Robert Bosch, Global Vision, Element Industrial, P3 Logistic Parks, MHS Truck & Bus, International Alexander Holding şi Cushman & Wakefield Echinox.

Andrei Brinzea, partener Land & Industrial Agency, Cushman & Wakefield Echinox a subliniat că sunt în discuţii noi unităţi de producţie, inclusiv penru fabrici de baterii penru maşini electrice, componentă-cheie atunci când se doreşte producţia unei maşini electrice în România.

În plus, pentru a susţine investiţiile, sunt necesare investiţii suplimentare în infrastructură.

„Vorbim de competitivitatea sectorului auto şi de cum am pierdut investiţii din cauza infrastructurii rutiere. Acum trebuie să luăm în calcul că o baterie reprezintă 35-40% din greutatea unui automobil electric iar costurile logisice sunt mari. Întâi trebuie să aducem aici producţia de baterii, după care pe aceea de maşini electrice“, a explicat Adrian Sandu, Secretar General al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO