Germania

Producatorii germani de componente auto au schimbat economia din vestul tarii

Producatorii germani de componente auto au schimbat economia din vestul tarii
03.10.2006, 14:51 189

Intrati pe piata romaneasca de la finele anilor '90, producatorii de componente auto germani au investit peste 650 de milioane de euro in fabricile din Romania si nu se opresc aici. Atrasi de forta de munca ieftina si cu un nivel ridicat de calificare, marii producatori germani precum Continental, INA Schaeffer sau Ruwel anunta investitii de zeci de milioane de euro in urmatorii ani.
Cu peste 240 de milioane de euro alocati pietei romanesti, grupul Continental este unul dintre cei mai importanti investitori germani de pe piata locala. Continental a intrat pe piata romaneasca la sfarsitul anilor '90, cand a luat decizia de a investi 100 de milioane de euro intr-o fabrica de anvelope la Timisoara. Ulterior, germanii au investit alte 70 de milioane de euro in extindere, fabrica urmand sa ajunga la o capacitate de productie de 16 milioane de anvelope pe an, pana in 2008.
Continental Automotive Products Timisoara, unitatea de productie de anvelope a grupului german, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 217 milioane de euro si un profit brut de 38 de milioane de euro.
Grupul german Continental detine in Romania, pe langa fabrica de la Timisoara, fabricile de componente industriale Contitech Romania, PHX Romania, Phoenix Unio la Carei si uzina de componente auto Continental Automotive Products la Sibiu.
Un alt investitor important in productia de componente auto de pe piata romaneasca este grupul german Draxlmaier, ce a investit peste 180 de milioane de euro in Romania in cele cinci fabrici de la Codlea, Satu Mare, Timisoara, Hunedoara si Pitesti. Fabricile Draxlmaier din Romania au in prezent aproximativ 17.200 de angajati, adica mai mult de jumatate din numarul de angajati la nivel mondial ai grupului german. O parte dintre angajatii Draxlmaier din Romania, aproximativ 300, au fost relocati in noua fabrica a grupului din Mexic, pentru o perioada de trei ani.
Cifra de afaceri a Draxlmaier in Romania a crescut cu peste 10% anul trecut, pana la 116 mil. euro. Compania germana produce sisteme de bord moderne, componente de interior si sisteme functionale integrate pentru clienti precum BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Porsche, Jaguar, Lexus, General Motors sau Toyota. Intreaga productie realizata de grupul german in Romania este livrata in strainatate, pentru asamblare.
Un alt producator de componente auto este concernul german BOS Automotive Products, ce a intrat pe piata romaneasca in anul 2001 prin infiintarea BOS Automotive Products Romania la Arad, in Zona Libera Curtici-Arad, pe platforma aeroport. Germanii au ales Aradul datorita facilitatilor fiscale oferite de Zona Libera, dar si distantei reduse fata de alte fabrici ale grupului.
BOS Automotive Products a realizat investitii de 20 de milioane de euro pe piata romaneasca pana in prezent, bugetul alocat investitiilor pentru acest an fiind de 2,7 milioane de euro.
Producatorul german estimeaza o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro in 2006, in crestere cu 40% fata de anul trecut, ca urmare a trecerii pe lista furnizorilor directi pentru Dacia Logan. Pana in prezent, ponderea cea mai mare in cifra de afaceri a BOS Automotive Products este detinuta de exporturile catre Europa de Vest si Turcia, pentru clienti precum Skoda, Opel, BMW, Ford sau Volkswagen.
O alta companie germana producatoare de componente auto ce investeste masiv pe piata romaneasca este INA Schaeffer. Unul dintre cei mai mari producatori de rulmenti la nivel international, INA Schaeffer a investit peste 180 de milioane de euro in cele trei hale de productie in comuna Cristian, din judetul Brasov.
Dupa ce a realizat o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro in 2005, INA Schaeffer Brasov va investi inca 100 de milioane de euro pentru constructia unei noi hale de productie ce va fi gata la finele anului viitor. Oficialii companiei germane declarau la inceputul acestui an ca au decis sa suplimenteze investitiile in Romania deoarece piata romaneasca continua sa fie interesanta din punctul de vedere al costului cu forta de munca.
Intregul volum de subansambluri auto si industriale fabricate de cei de la INA Schaeffer la Brasov este exportat in tari din vestul Europei, precum Franta, Germania si Spania.
O alta companie germana interesata de piata auto din Romania este producatorul de placi cu circuite integrate Ruwel. Nemtii au inceput in acest an constructia unei fabrici in parcul industrial Tetarom, unde vor realiza componente pentru industria auto pentru clienti precum Siemens, Bosch si Yazachi.
Producatorul german de circuite integrate va angaja in 2007 aproximativ 600 de persoane, dintre care 200 vor lucra in institutul de cercetare pe care Ruwel il va construi in Cluj. Oficialii companiei estimau la jumatatea acestui an ca vor inregistra vanzari de peste 50 mil. euro in 2007.
Investitia Ruwel intregeste o lista lunga de producatori de componente auto implicati cu activitati de productie in Romania. Pana acum, cea mai mare parte a investitiilor a fost atrasa de zona de vest a tarii.
Odata cu dezvoltarea modelului Logan, componentistii din industria auto au realizat investitii importante si pe platforma Dacia de la Mioveni.

Povestea investitiilor Continental

Continental a luat decizia de veni in Romania la sfarsitul anilor '90
A investit peste 240 de milioane de euro
Prima fabrica a fost deschisa la Timisoara in urma unei investitii de 100 de milioane de euro si produce anvelope
In afara diviziei de anvelope, germanii au venit in Romania si cu diviziile Contitech (componente auto) si Continental Automotive Systems (sisteme electronice de franare si sisteme de securitate)
Continental are peste 2.000 de angajati in Romania la unitatile de productie de la Timisoara, Sibiu si Carei

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO