Cele mai mari 50 de exituri totale realizate pe piaţa locală de antreprenori le-au adus acestora în buzunare peste 3 mld. euro, potrivit unei analize a ZF, 10 dintre acestea având o valoare de peste 100 mil. euro. În timp ce unii au decis să nu o mai ia de la capăt, alţii au devenit antreprenori în serie.
„Am spirit antreprenorial şi de aceea mă întorc de fiecare dată în business din nou. Cred că satisfacţia dată de muncă este a doua după cea dată de dragoste. La un moment dat nu mai lucrezi pentru bani“, spune Florentin Banu (50 de ani), antreprenorul cunoscut pentru napolitanele Joe şi pentru supermarketurile Artima (acum Carrefour Market).
Acum antreprenorul caută în piaţă noi oportunităţi de business, chiar în Germania, în zona de producţie industrială. Acolo, deşi costul muncii este de patru ori mai mare decât în România, productivitatea este de peste patru ori mai bună decât local.
Pe lista antreprenorilor al căror nume se regăseşte în clasamentul ZF mai mult decât o dată se numără Radu Georgescu (IT) şi Jean Valvis (FMCG).
În analiza ZF au fost luate în calcul exiturile totale realizate de antreprenori români sau străini dar care şi-au construit businessurile pe piaţa locală, aceasta fiind baza lor principală. Au fost luate în calcul mutările de după 2005.