Auto

Ford România începe anul 2018 cu cea mai mare producţie înregistrată vreodată la Craiova

Autor: Bogdan Alecu

02.03.2018, 00:08 59370

♦ Ford Craiova a produs în ianuarie 2018 peste 11.000 de maşini în uzina din România, marcând astfel cel mai ridicat volum înregistrat vreodată la Craiova într-o singură lună.

Peste 11.000 de automobile Ford Eco­sport au ieşit pe poarta uzinei din Craiova în ianuarie, în cea mai bună lună înregistrată vreodată până acum, depăşind cu mult pro­duc­ţia din erele Oltcit şi Daewoo. Potrivit da­telor Asociaţiei Producătorilor şi Importa­to­ri­lor de Automobile (APIA), în prima lună din an creşterea a fost de peste 200% faţă de pe­rioa­da similară a anului trecut, când în pro­ducţie era vechiul B-Max.

Volumul de producţie de la Craiova evi­den­ţiază o cadenţă medie de peste 500 de ma­şini, cadenţă care a început luna ianuarie la 500 şi a încheiat-o la 600. Mai mult, atât în ianuarie cât şi în februarie uzina a produs inclusiv în weekend pentru a face faţă comenzilor.

Dacă Ford va menţine cadenţa de pro­duc­ţie până la sfârşitul anului, la Craiova se vor pro­duce în acest an cel puţin 130.000 de maşini, în valoare de 2 miliarde de euro. Dacă la aceas­tă valoare se adaugă şi motoarele produse, Ford ar putea încheia anul ca cel de-al doilea mare exportator al României după Dacia.

În primele patru luni de pro­duc­ţie Ecosport a ajuns la un total de 20.000 de ma­şini, cele mai multe fiind asamblate în ianuarie.

Ford Ecosport a fost al doilea în ierarhia au­to­mobilelor produse local după cadenţa din ia­nuarie. Pe primul loc a fost noul Duster, cu aproape 18.000 de unităţi.

În total, cei doi, Dacia şi Ford, cu cele cinci mo­dele, au posibilitatea ca în 2018 să se apro­pie de pragul de 500.000 de maşini asamblate, din­tre care 350.000 să fie asamblate la Mioveni, iar 130.000 la Craiova.

Cu acest volum România ar putea depăşi ţări precum Ungaria sau Malaiezia şi s-ar apro­pia de Polonia, însă ar rămăne în continuare în ur­ma Cehiei sau Slovaciei care datorită infra­struc­turii, puterii logistice, amplasării în Euro­pa Centrală nu numai că au atins pragul de un milion de maşini asamblate anual, ci l-au şi de­pă­şit cu mult. În plus, în timp ce Ford Ecosport este în prezent cel mai complex automobil asam­blat local, Slovacia se poate lăuda cu Porsche Cayenne, unul dintre cele mai perfor­man­te şi sofisticate automobile produse vre­oda­­tă şi unul care trebuie să respecte şi chiar să de­păşească standardele germane de calitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO