Info

(P) Dureri de cap cu PSD2? SolvIT Networks vă oferă soluţia prin liderul de industrie - CA API Gateway

(P) Dureri de cap cu PSD2? SolvIT Networks vă oferă...

Autor: Publicitate

11.05.2017, 09:00 499

Payment Service Directive (PSD2) este o nouă directivă europeană ce va trebui implementată în mediile financiar-bancar europene de la începutul lui 2018. Această directivă va aduce schimbări fundamentale în mediul financiar-bancar european.

Principalele schimbări prevăzute se referă la nevoia de a furniza interfeţe de operare pentru aşa-numiţii furnizori terţi şi nevoia de întărire a autentificării clienţilor bancari şi suport pentru autentificare prin două sau mai multe elemente (multi factor authentication), pentru cele mai multe tipuri de plăţi. Astfel, furnizorii de servicii şi nu numai, pot deveni furnizori de servicii de iniţiere plăţi sau furnizori de servicii de informaţii conturi, adică vor fi în măsură de a “revinde” servicii bancare, împachetate împreună cu serviciile pe care le oferă în mod tradiţional, oferind noi beneficii clienţilor existenţi. Imaginaţi-vă ce pachete atractive de servicii bancare combinate ar putea oferi un operator telecom sau un lanţ de hypermarket-uri.

Deşi sunt opinii care spun că băncile vor avea de suferit, trebuie totuşi văzută şi partea plină a paharului. Astfel, o bancă care a deschis interfeţe de calitate către un furnizor, va avea automat acces la o bază de clienţi mult mai mare decât a reuşit să abordeze până acum pe canalele clasice, având în vedere că penetrarea telecom în rândul populaţiei este de peste 100%, iar a bancarizării de maxim 60% (chiar şi hypermarket-urile au o penetrare de piaţă atractivă, prin lanţurile de mini-market-uri din sate).

Din acest motiv băncile trebuie să fie în măsură să ofere interfeţe fiabile pe de o parte şi sigure pe de altă parte, având în vedere sensibilitatea informaţiilor care urmează a fi tranzacţionate.

Băncile anunţă că va fi o competiţie, astfel, cele care vor oferi interfeţe uşor de folosit şi extensive ca şi functionalităţi, vor fi mai atractive şi vor fi deasemenea în poziţie mai bună de negociere a termenilor comerciali cu furnizorii de servicii.

Ce trebuie sa facă o bancă? Aceasta ar trebui să dezvolte interfeţe către aplicaţiile interne şi să le expună către terţi. Aceste interfeţe (API) trebuie dezvoltate, expuse securizat şi întreţinute ulterior, deoarece industria bancară este una dinamică. Resursele umane implicate sunt deasemenea critice, atât în momentul dezvoltării interfeţelor şi al efectuării conexiunii cu sistemele furnizorului de servicii, cât şi în mod continuu, a managementului şi up-date-ului acestor interfeţe.

Alternativa propusă de SolvIT Networks este liderul soluţiilor de API Gateway, aplicaţie a furnizorului de software CA Technologies. Acesta vine în întâmpinarea băncilor cu o acoperire completă a întregului ciclu de viaţă a unui API, fiind considerată de analişti cea mai bună soluţie de piaţă pentru organizaţiile care dorec să deschidă accesul la date către parteneri, developeri, aplicaţii mobile sau cloud.

Deşi pare greu de imaginat, folosind soluţia CA Technologies, un API este creat practic instantaneu (drag and drop). Interfaţa de administrator este foarte prietenoasă şi intuitivă, aplicaţia beneficiind deasemenea de o interfaţă pentru partenerii cărora deschidem API, în care aceştia îşi pot vedea şi administra, în mod securizat, resursele deschise de către bancă. Banca deasemenea are control total asupra ceea ce operează un partener, având posibilitatea să limiteze accesul acestuia pe număr de interogări, ca timp, sau în alte moduri, aceste informaţii fiind ulterior baza pentru facturare lunară.

Raportul Gartner a poziţionat CA API Gateway în cadranul liderilor, cu cea mai mare abilitate de execuţie. Deşi este un produs iubit de companiile de dezvoltare, este deasemenea foarte apreciat şi de bănci, 40% dintre clienţii globali de API Gateway ai CA Technologies fiind din mediul bancar. De ce? Dacă ne rezumăm doar la primele trei puncte tari diferenţiatoare pentru CA API Gateway, în primul rând ne-am referi la securitate solidă care oferă protecţie “by design”, apoi la scalabilitatea uimitoare, care oferă aceeaşi experienţă a utilizatorului şi în perioadele aglomerate (ex. de Crăciun), iar al treilea aspect se referă la flexibilitate şi usurinţă în utilizare, atât de către bancă cât şi de către partenerii acesteia, cu interfeţe prietenoase, intuitive şi extensive ca facilităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO