ZF 24

(P) Factorul inovaţie la Danone

(P) Factorul inovaţie la Danone

Autor: Publicitate

31.05.2015, 02:00 1262

Cu o experienţă de aproape 100 de ani în producţia de iaurturi, asumând în fiecare zi misiunea de a aduce, zi după zi, sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni, Danone este recunoscut atât ca lider de piaţă, cât şi ca exponent al celor mai avansate mijloace tehnice şi manageriale, menite să asigure performanţă, calitate superioară şi siguranţă alimentară”, declară Dieter Schulz, Director General Danone Europa de Sud Est. Primele iaurturi Danone au fost produse de Isaac Carasso în Barcelona, în 1919, şi erau vândute în farmacii, ca leac pentru infecţiile intestinale, care afectau în special copiii, la acea vreme neexistând antibiotice. „Această dedicare prosănătate a rămas în ADN-ul companiei până astăzi şi este strâns legată de misiunea companiei de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni prin produse lactate proaspete, gustoase şi nutritive", afirmă Dieter Schulz.

Pas cu pas, afacerea a crescut, iar Grupul Danone este acum prezent în 140 de ţări, deţinând locul 1 în lume în fabricaţia de produse lactate proaspete.

Fabrica de iaurt din Bucureşti

În fabrica din Bucureşti compania a produs primele iaurturi în urmă cu 16 ani, în mai 1999, iar pe parcursul anilor investiţiile totale ale Danone în România au ajuns la 340 de milioane de lei. Astfel, unitatea de producţie din Capitală este acum cea mai performantă fabrică Danone din Europa, procesând aproximativ 50 milioane de litri de lapte în fiecare an. În plus, de peste un deceniu, Danone a devenit liderul incontestabil al pieţei autohtone de iaurturi, cu aproximativ 1 milion de produse realizate zilnic şi o cotă de piaţă de 50%, astfel încât, în prezent, unul din două iaurturi consumate în România poartă marca Danone. În portofoliul companiei se găsesc iaurturile probiotice (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino, Disney), iaurturi în stil grecesc, bogate în proteine (Oikos), mărci de răsfăţ (Danette) şi gamele Danone cu iaurt simplu şi cu fructe, aşa cum sunt în România Cremosso şi Delicios.

Recenta lansare a noului pahar KISS pentru iaurturile “spoonable“ continuă seria de inovaţii aduse pe piaţa locală. Mai mult, România este prima ţară din estul Europei în care compania implementează această inovaţie, în urma unei investiţii de 10 milioane de lei. Jumătate din portofoliul de produse al companiei poartă noile straie, respectiv gamele Danone Natural, Activia, Danone Delicios, Danonino, Cremosso, Danone Disney, reprezentând aproape un sfert din piaţa de iaurturi. De fapt, Danone este producătorul cu cel mai mare şi diversificat portofoliu de iaurturi, produsele sale adresând toţi consumatorii, indiferent de vârstă şi preferinţe. Astfel, Danone oferă de la formule foarte simple de iaurt alb ce au la bază doar lapte şi fermenţi, până la reţete sofisticate aduse de gamele de răsfăţ sau chiar soluţii gata de consumat în momente specifice de consum, cum sunt iaurturile pentru micul dejun sau cele care pot fi servite ca gustare între mese. Iaurturile Danone produse în Romania au beneficiat în ultimii ani de îmbunătăţiri constante la nivelul formulelor, astfel încât să răspundă noilor preferinţe ale consumatorilor. De exemplu, compania a lansat reţete foarte simple, şi utilizează coloranţi obţinuţi din concentrate de suc de fructe şi legume sau arome naturale şi a introdus iaurturi cu mai multe straturi de gem de fructe.

Secretul unui iaurt de calitate

Iaurturile livrate zilnic respectă cele mai ridicate standarde de calitate şi igienă. Danone România a implementat standardul cel mai înalt pentru sistemul de management al calităţii şi siguranţei alimentare – FSSC 22000. în România consumatorii români au ales Danone pe primul loc în topul calităţii iaurturilor, conform studiului QUDAL - Quality medal realizat în 2015 de compania elveţiană ICERTIAS. Conform aceleiaşi surse, Danone a fost ales doi ani la rând drept iaurtul care oferă cel mai bun raport calitate/preţ, potrivit raportului Best Buy Award pentru România.

 Dieter Schulz spune că secretul succesului companiei stă în iaurturi din lapte proaspăt de cea mai bună calitate. Iar pentru că, pentru procesator, calitatea iaurturilor începe de la laptele pe care îl colectează majoritar de la fermierii parteneri din România, compania s-a implicat în dezvoltarea producţiei locale. Danone România a sprijinit fermele româneşti pentru creşterea calităţii şi volumului de lapte prin derularea unor programe dedicate, cu un buget cumulat de peste 30 milioane de lei, pe parcursul ultimilor 10 ani. În prezent, compania are două proiecte pentru fermieri. „Spre Vest" este un proiect lansat în 2006, prin care fermierii sunt sprijiniţi să dezvolte şi să-şi modernizeze afacerile. De exemplu, - plata laptelui în avans pentru 12 luni (fără dobândă); sprijin pentru cumpărarea, până acum, a peste 3.000 vaci de lapte, de rasă; 20 de săli de muls şi, în general, preţuri mai bune pentru echipamente.

 MARIUS MIERLEA, DIN ZIMNICEA, BENEFICIAR AL PROGRAMULUI SOCIO-ECONOMIC „O ŞANSĂ PENTRU FAMILIA TA!”

Dar din Dar

 O altă iniţiativă este programul socio-economic „O şansă pentru familia ta!” demarat în 2012 de Danone România împreună cu Fundaţia Heifer România şi cu sprijinul fondului de investiţii Danone Ecosysteme. Pe parcursul a trei ani, proiectul pilot a avut peste 500 de beneficiari direcţi şi aproximativ 7.000 indirecţi, la nivelul întregii comunităţi. Peste 2 milioane de euro au fost investiţi în proiect, respectiv 214 juninci de rasă superioară au fost oferite gratuit gospodărilor din trei comunităţi rurale: Zimnicea (jud. Teleorman), Cocorăştii Colţ (jud. Prahova) şi Belin (jud. Covasna). Aceştia au donat la rândul lor mai departe 170  de viţeluşe - primele născute, urmând principiul de bază al fundaţiei Heifer International: Dar din dar. În Zimnicea, unde gospodarii s-au asociat, proiectul a fost extins, generând un model sustenabil de producţie de lapte de calitate europeană, care să susţină dezvoltarea viitoare a localităţii. Pe lângă văcuţe, gospodarii au primit şi utilizează în comun instalaţii performante care asigură calitatea laptelului produs: 24 de staţii de muls mobile, precum şi tancuri de răcire şi stocare pentru lapte şi peste 500 de bidoane de inox pentru colectare. Totodată, gospodarii beneficiari au participat la cursuri despre sănătatea, nutriţia, îngrijirea şi mulsul văcuţelor, pentru a obţine lapte conform cu cerinţele de calitate ale Uniunii Europene.

Haine noi

 Pe rafturile frigiderelor, în magazinele din întreaga ţară, circa un sfert din paharele de iaurt şi-au schimbat, pe parcursul ultimei luni, înfăţişarea. Şi asta pentru că liderul pieţei de iaurt, Danone, schimbă ambalajele tuturor produselor sale în varianta de mâncat cu linguriţa prin lansarea unui nou pahar de iaurt: KISS – nume ce derivă din sintagma Keep It Simple & Safe – disponibil în magazine din toată ţara.

„În spiritul inovaţiei specific companiei, Danone a realizat cea mai recentă investiţie în fabrica din Bucureşti. Aceasta înseamnă relansarea a jumătate din portofoliul de produse într-un ambalaj îmbunătăţit şi mai aspectuos, concomitent cu reformularea inovativă a unora dintre produsele sale şi o nouă  experienţă pentru consumatori. Noul pahar KISS, un mix subtil de curaj şi simplitate, este cea mai recentă inovaţie a noastră şi suntem bucuroşi că România este prima ţară din estul Europei în care Danone o implementează, conchide Dieter Schulz.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO