Info

(P) Oscar Downstream. 15 ani de parteneriat în furnizarea de carburant pe piaţa românească

(P) Oscar Downstream. 15 ani de parteneriat în...

Autor: Publicitate

15.06.2016, 14:32 698

Pe 15 iunie, Oscar Downstream, cea mai mare companie petrolieră independentă distribuitoare de carburanţi în România pe zona B2B, aniversează 15 ani de la înfiinţare.

În acest moment afacerile derulate de Oscar Downstream includ ca segmente principale: distribuţia clasică prin carduri de carburant Oscar Downstream în reţeaua proprie de staţii şi distribuţia de carburanţi printr-o reţea de 1500 de staţii de incintă instalate direct la client, la nivel naţional. Ponderea utilizatorilor finali în totalul vânzărilor a atins 70% la mijlocul anului 2016 iar cea a vânzărilor en-gross 20%.

1. Ce cifră de afaceri a înregistrat compania anul trecut şi cum au evoluat rezultatele în ultimii cinci ani? Ce a dus la această evoluţie?

Deşi cifra de afaceri a avut o uşoară scădere ajungând la un nivel de 390 milioane euro pe 2015, pe fondul fluctuaţilor preţului carburanţilor şi a introducerii supra-accizei în 2014, volumele vândute au crescut şi îşi păstrează acest trend datorită concentrării pe vânzarea directă către clientul final, în timp ce vânzările făcute prin licitaţii publice au scăzut sub 10%.

În cei 15 ani de activitate, prin evoluţia afacerilor pe care le conduc, clienţii ne-au dat cele mai preţioase lecţii despre cum să ne comportăm astfel încât să reuşim să le satisfacem cele mai exigente nevoi, iar pentru asta dorim să le mulţumim. Partenerii noştri apreciază oamenii şi compania pentru promptitudinea livrărilor, atitudinea profesionistă, flexibilă şi deschisă, prin faptul că ne ţinem promisiunile şi ne concentrăm în permanenţă pe calitate prin combustibili, timpi de livrare şi distribuţie, servicii, relaţionarea cu partenerii de afaceri. Suntem respectaţi pentru respectul acordat clientului. 

2. Care sunt principalele realizări ale companiei? Care au fost principalele proiecte de dezvoltare ale companiei anul trecut?

Faptul că am devenit unul dintre principalii furnizori de carburant din România, în condiţiile în care nu avem unităţi de rafinare, este o realizare de care suntem mândri.

Pentru a ne atinge obiectivele de expansiune şi consolidare a poziţiei pe piaţă cât şi pentru a susţine promisiunea de calitate făcută clienţilor prin lanţul logistic integrat,am investit în ultimii 3 ani 30 de milioane de euro în proiecte de dezvoltare a unei infrastructuri moderne. Completarea lanţului de distribuţie a carburantului către clientul final, cu capacităţile proprii de stocare la nivel national, ce vor ajunge în 2016 la 50.000mc, a fost definit ca punct cheie în strategia Oscar Downstream.

Astăzi, avem peste 4.000 de colaboratori la nivel naţional pe toate liniile de business şi vom continua ca şi până acum, să fim un partener de încredere al companiilor ce activează în transporturi, logistică, dar şi în construcţii, agricultură sau alte domenii.

3. Care sunt planurile pe termen mediu? Care sunt provocările din piaţa pe care activaţi?

Drumul pe care il parcurgem este presărat cu provocari, adaptabilitatea la schimbare fiind esenţială într-un mediu concurenţial dinamic şi alert.

În 2016 ne concentrăm în continuare pe segmentul B2B. Obiectivul este să ne menţinem poziţia de lider de piaţă pe segmentul staţiilor de incintă şi să depăşim 2.000 de unităţi instalate, urmărind în acelaşi timp extinderea portofoliului de servicii. În curând vom propune un nou serviciu integrat cu care sperăm să satisfacem cele mai exigente nevoi şi care îmbină avantajul costurilor reduse, oferit de staţiile de incintă cu beneficiile unui control riguros al alimentărilor oferit de sistemul de carduri de carburant.

4. Vă interesează să intraţi şi pe partea de Retail in domeniu - comerţ cu amănuntul de carburanţi? Care sunt planurile de viitor?

Pe termen mediu, planurile sunt ambiţioase, ca şi până acum. Urmărim ca în 2018 să ajungem la 800.000 tone vândute pe an. Din punct de vedere al indicatorilor financiari ţintim o valoare EBITDA de 35 milioane de euro.

Ajungând în acest punct de dezvoltare şi un nivel de maturitate al afacerii în care lucrurile sunt clare, organizate şi stabile, este naturală o intrare pe piaţa de Retail, cu accent pe consumator. Ne propunem ca în curând să ducem în B2C, profesionalismul pe care l-am demonstrat şi promovat în B2B.

Având în vedere investiţiile în logistică, ne propunem o cotă de piaţă ambiţioasă în următorii ani, atât prin dezvoltări greenfield cât şi prin preluarea de staţii white şi de ce nu a unui jucător prezent. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO