Info

(P) Sfaturi pentru conturarea unei strategii digitale: evaluaţi obiectivele de business şi documentaţi nevoile clienţilor şi ale angajaţilor!

(P) Sfaturi pentru conturarea unei strategii digitale:...

Autor: Publicitate

07.06.2017, 07:00 341

Majoritatea companiilor au deja un anumit grad de digitalizare, însă dorinţa de a deveni „digital” nu trebuie să fie un scop al unei companii, ci mai degrabă o metodă prin care se poate concentra pe nevoile utilizatorilor, prin care modelul de business să evolueze şi astfel să existe un proces de îmbunătăţire continuă.

“Organizaţiile trebuie să se orienteze spre o cultură a schimbării, testându-şi abordările şi validându-şi strategiile în concordanţă cu schimbările din piaţă şi cerinţele consumatorilor. Când formulăm o strategie digitală, este important să evaluăm obiectiv deciziile de business care stau la baza organizaţiei şi să documentăm nevoile actuale ale consumatorilor şi ale angajaţilor săi. De regulă, există lacune semnificative între problemele pe care o companie crede că le rezolvă şi cele pe care ea ar trebui, de fapt, să le rezolve. Aceste conversaţii dificile şi planul de lucru care rezultă din ele reprezintă esenţa strategiei digitale”, a spus Justin Marcucci, chief digital officer în cadrul Endava, subsidiara locală a furnizorului britanic de servicii IT cu acelaşi nume.

Endava oferă servicii de suport clienţilor de la faza de concept până la cea de producţie, astfel că în organizaţie lucrează echipe de profesionişti care cunosc tehnologii diferite.

„Avem echipe scalabile şi adaptabile care includ specialişti în strategie digitală, designeri de produs şi UX, arhitecţi, ingineri Cloud şi DevOps, developeri, testeri, precum şi ingineri de suport şi securitate. Echipele noastre se integrează în organizaţiile clienţilor, promovând o cultură a schimbării şi adaptabilităţii”, a mai spus Justin Marcucci.

Drumul unei companii nu se opreşte după implementarea primelor produse digitale, pentru că transformarea trebuie să fie continuă, pe baza strategiilor de business interne, dar şi pe baza proceselor şi preferinţelor clienţilor. Prin urmare, pentru a ajuta o companie să se adapteze la era digitală,  „plaja” de servicii oferită de Endava porneşte de la strategia digitală,  dar ajunge şi la aspecte de design, la creaţie de produs şi servicii de tip suport.

Abilitatea unei organizaţii de a se adapta rapid la evoluţia pieţei şi la nevoile clienţilor devine unul dintre cei mai importanţi diferenţiatori în industria IT de astăzi, mai spun reprezentanţii Endava.

„Brandurile valoroase au învăţat nu doar să îşi adapteze serviciile la comportamentul utilizatorilor, dar şi să folosească soluţii inteligente pentru a îl anticipa, creând modele de interacţiune noi, mai eficiente”, a mai spus Justin Marcucci.

Unul dintre cele mai recente proiecte implementate de Endava a fost cel de transformare digitală a unei universităţi din Marea Britanie, cotată printre primele 1% din lume. Pe parcursul a 12 luni, împreună cu 30 de developeri, 1 scrum master şi 1 solution architect, echipa Endava a ajutat universitatea să crească la al 6-lea cel mai slab cotat site universitar la al 4-lea cel mai bun pe parcursul celor 4 luni de la lansare. În plus, timpul petrecut pe website s-a dublat şi, datorită hostingului pe Microsoft Azure, costurile au scăzut cu 60%.

Cu o istorie de 16 ani, Endava are printre clienţi companii mari din industrii precum servicii financiare, asigurări,  telecomunicaţii, media şi tehnologie, retail şi bunuri de larg consum.

„Am susţinut şi am participat activ la diferite iniţiative şi implementări de business transformation la multe companii din România. Prin serviciile noastre de consultanţă, precum şi dezvoltarea şi implementarea unor pachete de soft care au dus la lansarea unor noi produse, cu un grad înalt de securitate, am facilitat nivelul de interacţiune şi comunicare dintre companii şi clienţii acestora”, a spus Irinel Onofrei, operations manager în managed services în cadrul Endava.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO