Info

(P) Storia: cum se vând online imobilele de lux. Valoarea unei proprietăţi poate creşte în timp cu 10-15%

(P) Storia: cum se vând online imobilele de lux....

Autor: Publicitate

16.08.2016, 00:00 846

OLX s-a extins pe segmentul imobiliar şi a lansat Storia, site-ul de anunţuri dedicat exclusiv acestui domeniu şi personalizat pentru profesioniştii din sector. Şi totusi, cum se poate diferenţia un serviciu nou într-o piaţă imobiliară extrem de dinamică? Într-un interviu acordat de Mihaela Pană, coordonatoarea departamentului rezidential al DTZ Echinox, identificăm răspunsul: “În ultimii ani, s-a simţit lipsa unui instrument modern, proaspăt şi adaptat sectorului rezidential de lux”.

Ce tendinţe observaţi în piaţa locuinţelor de lux în 2016?

Anul acesta a continuat trendul optimist din 2015, astfel că am asistat la demararea unui număr mare de proiecte în zonele exclusiviste ale Bucureştiului. Comparativ cu anii anteriori, există o cerere mai mare pe acest segment. Totodată, a crescut şi numărul celor interesaţi să achiziţioneze apartamente în scop investiţional, dar şi cel al firmelor care doresc să achiziţioneze o proprietate pentru mutarea sediului. 

Ce procent acoperă piaţa rezideţială de lux şi care este preţul mediu de vânzare al unei astfel de proprietăţi? 

În Bucureşti, estimăm că maximum 5% din locuintele noi pot fi încadrate în segmentul de lux. Am remarcat o creştere a preţului pe metru pătrat, cele mai ridicate valori fiind întâlnite în Primăverii şi Dorobanţi pentru zona de ambasade, unde imobilele noi se tranzacţionează la preţuri cuprinse între 3.000 si 3.500 de euro/mp construit.

Cât de rentabilă este investiţia într-o locuinţă de lux? Cum îi evoluează în timp valoarea?

Perioada de criză a demonstrat ca imobilele situate în locaţii de top au avut cea mică scădere de preţ. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care cei care doresc să conserve valoarea bunului achiziţionat se îndreaptă spre zone exclusiviste. În timp, valorile acestor propietăţi pot varia: dacă discutăm despre apartamente, putem avea o creştere 10% -15% de la momentul demarării proiectului până la finalizarea lui; dacă ne raportam la vile, lucrurile se schimbă semnificativ. Majoritatea sunt bijuterii arhitecturale şi cei care le achiziţionează sunt dispuşi să aloce timp şi resurse financiare considerabile pentru a le reda strălucirea de odinioară.

Ce caută românii atunci când vor să îşi achizitioneze o locuinţă într-un complex rezidenţial de lux?

Cel mai important criteriu îl reprezintă locaţia. Este important ca în vecinatăţile unui astfel de imobil să regăsim o densitate mare de spaţii verzi, un grad ridicat de securitate şi conexiuni bune la reţeaua de transport.

Cum decurge procesul de achiziţionare al unei proprietăţi de lux?

Dacă în urmă cu 20 de ani, principalele instrumente în intermedierea imobiliară erau telefonul fix şi ziarul cu anunturi, dezvoltarea tehnologică şi-a pus amprenta şi asupra acestui sector. Totuşi, spre deosebire de segmentul mass-market, în zona proprietăţilor de lux promovarea online are o pondere uşor mai redusă. Principalul motiv ţine de unicitatea acestor proprietăţi şi de un anumit nivel de discreţie. Un alt motiv ar fi absenţa unui instrument modern, proaspăt, adaptat sectorului rezidenţial de lux.

Cum vedeţi evoluţia Storia?

Storia este un proiect care intră şi pe o nişa mai puţin exploatată a sectorului imobiliar. Cred că, printr-o gestiune atentă a anunţurilor, o abordare mai personală şi un marketing bun, platforma îşi va găsi locul în piaţa imobiliară şi poate deveni un instrument util tuturor celor implicaţi în acest sector.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO