Info

(P) Tehnologia începe să ajungă şi în şcolile din România şi schimbă modul în care învaţă elevii

(P) Tehnologia începe să ajungă şi în şcolile din...

Autor: Publicitate

28.04.2016, 08:00 800

Adopţia noilor tehnologii în mediul educaţional din Romania este mai redusă decât în mediul de business, însă treptat acestea încep să fie implementate în tot mai multe unităţi de învăţământ din ţară prin intermediul unor proiecte de transformare digitală realizate de mari companii telecom şi IT.

Telekom Romania, cel mai mare grup de telecomunicaţii de pe plan local, împreuna cu Cisco şi Webhit, au implementat recent astfel de proiecte în 36 de unităţi de învaţământ din judeţele Braşov, Tulcea, Constanţa, Iaşi, Brăila şi Galaţi. În urma implementării unor soluţii de teleprezenţă şi table interactive, peste 10.000 de elevi din cele şase judeţe din ţară au posibilitatea de a participa la lecţii interactive desfăşurate în alte şcoli.

„Tehnologiile moderne constituie întotdeauna un punct de atracţie pentru tineri, inclusiv în sistemul educaţional. Împreună cu partenerii noştri Cisco şi Webhit am creat o soluţie dedicată instituţiilor de învăţământ care le permite acestora să se adapteze rapid la noua evoluţie digitală. Sperăm ca tot mai multe şcoli şi licee din toate judeţele ţării să răspundă provocării noastre, pentru că miza este foarte importantă: accesul copiilor la o educaţie modernă, competenţe şi performanţe crescute şi o implicare tot mai mare a elevilor la şcoală”, a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv comercial business în cadrul Telekom Romania.

Proiectele au presupus implementarea a 20 centre de teleprezenţă şi a 16 centre în care teleprezenţa este suplinită de o aplicaţie software, precum şi a unor table digitale. Astfel, elevii au acces la o educaţie mai bună, dat fiind că cei care se află în zone izolate pot participa la lecţii susţinute de profesori de la unităţile de învăţământ din oraşe mai mari. De asemenea, elevii au posibilitatea de a interacţiona între ei folosind tabla digitală - pot vizualiza conţinutul de pe tablă şi îl pot modifica în timp real. În ceea ce priveşte conţinutul lecţiilor, acesta este înregistrat şi încărcat pe o platformă online dedicată pentru a fi ulterior accesat de către elevi. La rândul lor, profesorii din localităţi diferite au ocazia de a interacţiona interactiv în beneficiul elevilor.

“Sunt multe provocări pe care le întâlnim în cadrul sistemului nostru educaţional. Una dintre acestea este accesul oricărui elev la conţinut de calitate, indiferent dacă el se află în Bucureşti, sau, mai ales în afara oraşelor mari. Tocmai acest lucru am dorit să adresăm prin implementarea acestor proiecte, deoarece credem cu tărie că, doar prin intermediul tehnologiei putem face educaţia accesibilă oricui, oricând si oriunde”, a precizat Dorin Pena, director general al Cisco Romania.

Implementarea soluţiilor de teleprezenţă şi a tablelor digitale, care permite participarea simultană la elevilor din mai multe şcoli la aceeaşi lecţie, a dus la creşterea prezenţei la clasă a copiilor care au fost atraşi de caracterul informal şi interactiv al lecţiilor digitale. De asemenea, noile tehnologii implementate au avut impact şi în ceea ce priveşte nivelul de competitivitate şi creşterea performanţelor şcolare.

„Pentru şcoala noastră, utilizarea acestor metode moderne a însemnat o schimbare de paradigmă. Atât elevii, cât şi noi, profesorii, am învăţat că educaţia tradiţională se îmbină foarte eficient cu tehnologia. Elevii sunt atraşi de noul mod de desfăşurare şi de predare a lecţiilor, sunt mult mai atenţi şi participă cu plăcere la ore, iar rezultatele înregistrate la ultimul examen de bacalaureat confirmă eficienţa acestor soluţii”, a subliniat Monica Petre, profesor la Liceul Ion Creangă din Tulcea.

Soluţiile digitale, disponibile pentru elevii din clase 7-8 şi 11-12, au ajutat la creşterea gradului de promovabilitate la examenele de finalizare a ciclurilor de învăţământ. Spre exemplu, în judeţul Tulcea, gradul de promovabilitate a examenului de bacalaureat a crescut de la 58,91% în 2014 la 73,34% în 2015 în liceele care s-au implementat aceste soluţii. În plus, elevii incluşi în program au apreciat îmbunătăţirea vizibilă a interacţiunii cu colegii.

Proiectele implementate de Telekom Romania, Cisco şi Webhit au fost realizate din fonduri europene cu scopul de a îmbunătăţi procesul de formare a competenţelor elevilor în vederea susţinerii evaluării naţionale şi a examenului de bacalaureat, dar şi pentru a oferi o mai bună orientare a tinerilor spre etape ulterioare de studiu şi spre integrarea profesională.

„Deschiderea educaţiei este o iniţiativă a Comisiei Europene din 2013. În acelaşi timp, în Romania, autorităţi locale preocupate să asigure acces la educaţie în întregul judeţ au realizat proiecte prin care au construit infrastructuri de creare şi difuzare de educaţie prin intermediul Internetului. Astfel, profesorul a devenit creator de resurse educaţionale deschise într-un mod simplu şi natural. Prin rezultatele obtinute la nivelul judeţelor care au implementat un astfel de model educaţional se demonstrează încă o dată că o tehnologie este utilă atâta timp cât vine în sprijinul unei nevoi şi este uşor de utilizat. Acest model educaţional reia în discuţie noţiunea de teleprofesor şi modalitatea de a furniza educaţie de calitate oriunde, oricând şi oricărei persoane interesate“, a punctat Liviu Costandache, coordonator tehnic.

Mai multe detalii despre şcoala digitală pe www.smartcity.telekom.ro

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO