Media & Advertising

4 milioane de telespectatori s-au uitat la "Românii au talent" la Pro TV

 4 milioane de telespectatori s-au uitat la "Românii au talent" la Pro TV

Autor: Cristina Roşca

20.02.2011, 23:47 62

Pariul de primăvară al celui mai puternic post de televiziunedin România, Pro TV, show-ul "Românii au talent" a atras în primaediţie peste 4 milioane de telespectatori în punctul de maximăaudienţă şi în medie pe publicul din mediul urban 2 milioane detelespectatori şi a devenit astfel una dintre cele mai urmăriteemisiuni de divertisment de după 2004.

Lansarea unui nou format de emisiune este pentru un post deteleviziune un proces similar celui de lansare a unui produs decătre o companie din orice alt domeniu, ca de exemplu lansarea unuimodel auto pentru jucătorii din domeniu. Aşa cum o companie îşicontorizează succesul lansării prin valoarea vânzărilor, un post deteleviziune urmăreşte audienţele, pentru că acest lucru se vareflecta în încasările din publicitate.

Mona Segall, producătoarea acestui show şi al "Dansez pentrutine", care strângea cel puţin un milion de telespectatori peediţie spune că orice producţie românească atrage mai multăpublicitate decât un film de prime-time prin posibilitatea deproduct placement şi sponsorizări.

Vineri, emisiunea "Românii au talent" prezentată de Smiley şiPavel Bartoş şi jurizată de Andra, Andi Moisescu şi Mihai Petre aînregistrat un record absolut de audienţă în rândul show-urilor dedivertisment din România.

Astfel,pe întreg publicul comercial din mediul urban, cu vârste cuprinseîntre 18 şi 49 de ani, audienţa înregistrată în minutul de aur dela 21:17 a fost de 22,2 puncte de rating şi o cotă de piaţă de52,9%, ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate dintre persoaneleaflate în faţa televizoarelor urmăreau acest show.

"Românii au talent" a fost vineri seara, în prima emisiune dinprimul sezon - ce va cuprinde şase show-uri, cu cele mai tarimomente de la preselecţii, trei semifinale şi o finală - liderabsolut de audienţă pe toate targeturile, fie că vorbim de întregpublicul din mediul urban, de publicul comercial din mediul urbancu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani sau de întreg publicul dinRomânia.

Audienţa medie înregistrată de show-ul de la Pro TV a fost de18,5 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 44,8%, la distanţă faţăde Antena 1, care a avut o audienţă de aproape 4 ori mai mică decât"Românii au talent" de 5,4 puncte de rating şi 13,0% cotă depiaţă.

Clasamentul rămâne neschimbat şi la nivelul întregului publicdin mediul urban când pe prima poziţie Pro TV a obţinut o audienţămedie de 18,0 puncte de rating şi 35,8% cotă de piaţă, în timp ceAntena 1 a înregistrat 5,7 puncte de rating şi 11,3% cotă depiaţă.

Şi în reluare, sâmbătă, emisiunea a adus Pro TV în poziţia delider de audienţă atât la nivelul publicului comercial din mediulurban, cât şi la nivelul publicului urban, potrivit Gfk.

Astfel, în minutul de aur (18:57) al emisiunii difuzate înreluare 2,5 mil. telespectatori urmăreau "Românii au talent".Pentru o piaţă românească a televiziunilor extrem de fragmentată,obţinerea unor asemenea audienţe este remarcabilă.

Românii au urmărit show-ul şi online, astfel încât site-ulprotv.ro a ajuns la un număr de 196.819 vizitatori unici, 259.725vizite şi 2.936.846 afişări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO