Media & Advertising

Aveţi un proiect în IT? Mediafax vrea să vă facă milionari

Aveţi un proiect în IT? Mediafax vrea să vă facă...

Autor: Corina Mirea

26.08.2013, 21:51 2052

Mediafax Group a lansat un incubator de afaceri pentru antreprenorii care au proiecte de aplicaţii pentru mobil, de tip e-commerce sau de content original.

„Ne-am hotărât să derulăm acest proiect, şi mai ales în zona de IT şi activităţi conexe, pentru că există foarte mulţi români care, fie că vor să pună pe picioare un business, fie că vor să dezvolte unul deja existent, nu pot face rost de banii de care au nevoie. Sigur că există deja iniţiative similare ca cele de tip business angel, hub-uri sau cloud, dar încă există o foarte mare cerere pe piaţă pentru un astfel de program“, spune Cosmin Ghinea, director de dezvoltare al Mediafax Group. El afirmă însă că, spre deosebire de iniţiativele menţionate, www.mincubator.ro pune la dispoziţia micilor întreprinzători un sediu, o reţea la care aceştia pot avea acces (servere, hosting, soft), consultanţă şi o bază de clienţi ai grupului - în schimbul a unui procent minoritar din businessul nou creat (care poate varia între 5% şi 25%). Proiectele aplicanţilor trebuie să se afle încă „pe hârtie” sau în primele luni de activitate pentru a fi selectate.

În primul an de funcţionare a incubatorului, Ghinea precizează că proiectul are ca ţintă atragerea a 10-20 de potenţiale firme, urmând ca anul viitor, în funcţie de aplicaţiile primite, mincubator.ro să se dezvolte şi în alte zone de business.

De la momentul depunerii proiectului, aplicanţii vor ajunge să semneze contractul în termen de două luni, timp în care cele două parţi vor stabili care sunt obiectivele de business, cât timp este necesar pentru ca acestea să fie îndeplinite, dar şi care sunt condiţiile ce ţin de un eventual exit al celor implicaţi sau de obligaţiile pe care aceştia le au în cazul în care proiectul eşuează.

„În acele două luni în care noi preconizăm că vom semna un parteneriat vom vorbi şi despre cum îi putem ajuta noi, ce aşteptări au de la noi sau care sunt termenii pe baza cărora continuăm parteneriatul. Iar legat de posiblitatea acestora de a deveni acţionari unici ai proiectului cu care au venit la noi lucrurile sunt clare – fie vindem noi acţiunile către ei, fie ei le vând către noi, ori vindem businessul unui alt partener (fond de investiţii, companie) sau continuăm cu o revizuire a procentelor”, spune Ghinea.

El mai precizează că potenţialul unor astfel de proiecte ar putea fi măsurabil în termen de un an, asta în cazul categoriei e-commerce. În schimb, pentru a-şi da seama dacă o aplicaţie pentru mobile va deveni profitabilă „juriul” (format din echipa de management a Mediafax) ar avea nevoie de doar două săptămâni sau o lună. Prin urmare, „girul” acordat unuia dintre afacerile pe care le dezoltă micii întreprinzători diferă de la un model de business la altul şi de la dinamica pieţei căreia se adresează.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.08.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO