„Brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi DNA“

30 oct 2014 Autor: Cristina Rosca

Perfomanţele jucătoarei de tenis Simona Halep au atras atenţia presei internaţionale

România a cheltuit anul trecut peste 8 mil. euro pentru promovarea României, însă imaginea ţării peste graniţe nu este una pozitivă.

„Pot să spun din perspectivă su­biec­tivă că imaginea României nu este foarte bună văzută din afară. Tre­bu­ie să definim în primul rând cine sun­tem. Trebuie să avem o pozi­ţio­na­re clară“, a spus Radu Florescu, CEO al grupului Saatchi & Saatchi Ro­mânia, la evenimentul „Ziua Publi­­ci­tăţii“, organizat de IAA în parteneriat cu ZF şi cu sprijinul Rompe­trol.

România nu are un brand de ţară şi nu şi-a definit o strategie de promovare, acesta fiind motivul pentru care nu a reuşit să se impună cu o imagine convingătoare peste gra­niţă. „La ora actuală, brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi de DNA. Întrebarea mea este cine se ocupă de problema mare? Cine este «agenţia» care ar trebui să se ocupe de această campanie a brandului de ţară. Ni­meni nu a reuşit să facă o campanie“, spune Bogdan Nau­movici, managing part­ner al agenţiei 23 Communi­ca­tion Ideas, parte a grupului Leo Burnett.

Antreprenorul Jean Valvis, proprietarul brandului de apă minerală Aqua Carpatica şi al vinurilor Sâm­bureşti, este de părere că România ar trebui să îşi găsească un produs fani­on pe care să îl promoveze. El dă exemplul vinurilor roşii de România care nu sunt cu nimic mai prejos decât vinurile de Bordeaux.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 30.10.2014

 
Cuvinte cheie:
brand
, dna
, simona halep
, refuz
, romania
, imagine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide