Mediafax.biz Exclusiv

Afacerile retailerului IT&C cel.ro au crescut cu 60%, la 14 milioane de euro. Pentru 2012 ţinta e dublarea veniturilor

Autor: Adrian Seceleanu

15.01.2012, 19:50 698

"Am reuşit să creştem numărul de comenzi cu peste 70%, iar al cifrei de afaceri cu 60%, până la 59 milioane ron. Neexistând nişte cifre auditate, ne este destul de greu să ne dăm seama care este cota noastră de piaţă, dar cu siguranţă a fost în creştere datorită cifrei de afaceri cu peste 40% mai mari decât media pe industrie", a spus Tiberiu Pop.

"Ne-am propus pentru acest an o dublare a cifrei de afaceri la 120 de milioane ron, tocmai de aceea avem în vedere orice posibilă achiziţie sau colaborare cu un site concurent, având în acest sens la dispoziţie un buget alocat de două milioane euro."

Cel.ro a realizat deja o achiziţie în acest an: a preluat pentru suma de 100.000 de euro trei domenii internet deţinute de compania care opera lanţul de retail IT&C

"Depozitul de calculatoare" - cândva unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă, alături de o altă companie care a dispărut odată cu criza - Ultra Pro Computers.Cele trei site-uri preluate sunt dcshop.ro, dcshop.ro şi depozituldecalculatoare.ro.

De ce a preluat cel.ro aceste domenii? "În primul rând pentru a nu fi preluat de altcineva de la concurenţă. În al doilea rând nu am preluat un domeniu de internet, ci un brand, Depozitul de Calculatoare fiind un nume cu o istorie mai mare de 10 ani în industria IT de la noi. Analizând traficul site-ului, rata de conversie şi luând în calcul şi recunoaşterea în piaţă pe care o are brandul "depozitul de calculatoare" şi "dc shop", am ajuns la concluzia că ne vom putea recupera banii investiţi într-un termen de maxim un an. De asemenea, comenzile venite de pe site-uri ne vor permite să creştem rulajul pe care îl avem la furnizori, dându-ne astfel o mai mare putere de negociere cu aceştia", a explicat Tiberiu Pop.

El a adăugat că pe lângă domeniile internet şi brand, compania a preluat şi baza de date cu clienţii "Depozitul de calculatoare".

"Pentru a câştiga un număr de clienţi egal cu cel venit de pe DC-shop ar fi trebuit să investim în marketing o sumă cu mult mai mare decât cei 100.000 de euro. Baza de date ne deschide accesul la încă câteva zeci de mii de clienţi foarte bine targetaţi. Un alt avantaj oferit de această achiziţie este că ne permite să concurăm mai bine alte magazine online specializate pe vânzarea de componente."

Potrivit datelor de pe site-ul trafic.ro, site-ul dcshop.ro a înregistrat în perioada ianuarie - iunie 2011 între 153.000 şi 196.000 de vizitatori unici.

Din luna iulie contorul trafic.ro indică un trafic de 1.000 - 2.000 de vizitatori unici lunar.

Nu este clar în acest context care va fi soarta puţinelor magazine pe care le mai avea lanţul "Depozitul de calculatoare".

Reprezentanţii CNDPI Romsoft - companie deţinută de Virgiliu Răducanu şi Marius Adrian Badea - nu au putut fi contactaţi pentru detalii. Compania mai avea în urmă cu un an 22 de magazine, faţă de 108 în anul 2008.

Tiberiu Pop afirmă că doar unul dintre cele trei domenii va fi păstrat, iar pe acel site preţurile vor fi diferite faţă de cel.ro. "Chiar dacă am preluat trei domenii de internet, doar dcshop.ro va fi păstrat ca site, celelalte domenii fiind redirecţionate către acesta. Site- ul este oglinda cel.ro pentru a ne reduce efortul de administrare şi implicit costurile, el funcţionând pe aceeaşi bază de date pe care funcţionează şi cel.ro, dar afişând preţuri diferite în funcţie de strategiile de poziţionare pe care le vom avea."

În anul 2010 activitatea cel.ro a fost transferată de pe compania Corsar Grup pe compania Corsar Online, potrivit datelor publicate în Monitorul Oficial de companii.În anul 2010, potrivit datelor de la Finanţe, Corsar Online a avut afaceri de 5,3 mil. euro, iar Corsar Grup de 3,2 mil. euro.

Cei mai mari rivali ai cel.ro sunt eMag.ro - liderul pieţei, grupul de retaileri controlaţi de antreprenorul Marius Ghenea (pcfun.ro, pcgarage.ro), dar şi jucători ca evomag.ro sau koyos.ro. eMag estima pentru 2011 afaceri de 150 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO