Mediafax.biz Exclusiv

Agroland vrea să ajungă la afaceri de 20 mil.euro în 2014, dublu faţă de nivelul din 2011

26.03.2012, 12:34 211

Reţeaua a crescut în ultimii doi ani cu câte 50 de noi magazine pe an, dar planurile pentru 2012 nu includ o extindere la fel de agresivă. Pe lista de investiţii din acest an se află deschiderea a patru noi magazine proprii, a două noi depozite (la Roman şi Ploieşti), achiziţia de maşini de transport şi a unui soft ERP.

"În fi ecare an investim 100.000-150.000 de euro", precizează Cardos.

Agroland a deschis deja patru noi spaţii de vânzare, în Râmnicu Vâlcea, Băileşti, Craiova şi Târgu-Jiu. Planul pentru întregul an la acest capitol vizează creşterea reţelei cu un total de 20 de spaţii, dintre care 16 prin franciză.

Anul trecut, afacerile companiei au atins cel mai mare nivel de la înfiinţare, crescând cu 25% faţă de 2010.

Omul de afaceri crede că nivelul pieţei nu a crescut anul trecut şi nici pentru 2012 nu se aşteaptă ca micii fermieri să dea năvală să cumpere mai mult.Astfel că plusul din afacerea Agroland se datorează în principal faptului că a muşcat din felia de piaţă care revine competitorilor, care au mai degrabă experienţă de medici veterinari şi, consideră Cardos, "sunt orgolioşi".

Cei mai mulţi dintre competitori au, de regulă, 3-4 magazine într-o anumită zonă şi "nu au nici resurse financiare şi nici umane pentru a se extinde într-un ritm ameninţător pentru noi".

Primul pas făcut pentru dublarea cifrei de afaceri îl constituie, în mod evident, previziunile pentru vânzări mai bune în 2012, când rezultatele ar trebui să înregistreze un avans de minim 25% faţă de anul trecut.

Pentru 2012 "ne propunem vânzări de 12,5-14 milioane de euro", mai spune Cardos.

În reţeaua Agroland, 148 de magazine sunt deschise în franciză, cu 54 de parteneri. În prezent "reţeaua e oarecum închisă", afirmă proprietarul, referindu-se la faptul că nu e interesat în mod special de găsirea unor parteneri noi, cei cu care lucrează în prezent fiind suficienţi.

Taxa de franciză este de 3.000 de euro, pentru amenajarea spaţiului cheltuielile ajung la maxim 7.000 de euro, iar în fondul de marfă trebuie investiţi 3-4.000 de euro. În total, cel mult 14.000 de euro sunt suficienţi pentru deschiderea unui astfel de magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO