Mediafax.biz Exclusiv

Doi antreprenori români au vândut pantofi şi genţi de peste 6 mil. €

Doi antreprenori români au vândut pantofi şi genţi de peste 6 mil. €

Sub brandul Il Passo există în prezent 11 magazine în marile oraşe ale ţării

Autor: Cristina Rosca

17.04.2012, 18:46 362

Retailerul de încălţăminte Il Passo şi brandul specializat în comercializarea de genţi şi accesorii din piele Tosca Blu au terminat anul trecut cu afaceri de peste 6,1 mil. euro, în creştere cu circa 23% faţă de 2010 şi cu aproape 70% comparativ cu 2009.

"Pentru 2012 previzionăm creşteri de aproximativ 14% pe fondul deschiderii de noi unităţi. Consumul de modă îşi revine treptat pe măsură ce oamenii învaţă cum să îşi ges­tioneze şi să îşi distribuie bugetele", spune Petru Chiriac, managing partner Il Passo.
Il Passo este o brand de încălţăminte şi accesorii cu capital integral autohton, deţinut de antreprenorii români Petru Chiriac şi Corina Ghiorghiţă. Cei doi au adus pe piaţa locală şi franciza Tosca Blu. Potrivit ultimelor informaţii, cele două branduri sunt operate prin intermediul a trei companii - Hobs Expert, Solo Sscarpa şi Pestos.
Cele două branduri au reuşit să îşi majoreze veniturile anul trecut, deşi consumul a continuat trendul descendent început acum doi ani. Declinul din 2011 a fost însă de trei procente, sub nivelul din 2009-2010.
Cu ochii după oferte
"În mod evident comportamentul de consum s-a modificat în această perioadă şi orice mecanism de reducere sau promoţie este atractiv pentru clienţi. Noi ne bazăm însă pe clienţii noştri fideli, care revin în magazinele Il Passo în fiecare sezon", spune Petru Chiriac, managing partner Il Passo.
El mai spune că perioadele de reduceri şi promoţii, cunoscute ca perioade cu preţuri speciale, îi încurajază pe clienţii actuali şi totodată atrag noi clienţi în magazine. Deşi a observat faptul că românii caută ofertele, promoţiile şi reducerile, Chiriac spune că nu a scos acest as din mânecă mai mult decât în anii anteriori.
"Strategia în perioadele de reduceri a fost aceeaşi ca şi în anii precedenţi Am fost mult mai activi în promovare, nu neapărat în promoţii, deoarece nu am considerat campaniile agresive de reduceri ca fiind o soluţie pentru depăşirea crizei la acel moment", spune managing partner al Il Passo.
Mizează pe malluri
Sub brandul Il Passo există în prezent 11 magazine în marile oraşe ale ţării, precum Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara, Craiova şi Braşov. Cele mai multe unităţi sunt deschise în centre comerciale, însă în Braşov brandul de încălţăminte deţine un magazin stradal.
Tosca Blu are două locaţii, una în AFI Palace Cotroceni şi o alta în complexul Carrefour Feeria, ambele în Capitală. Locaţia din Carrefour Feeria este de fapt un corner în cadrul magazinului Il Passo.
În martie 2012 cei doi antreprenori au deschis primul magazin Il Passo din acest an în centrul comercial Electroputere Parc din Craiova. Pentru 2012 mai este planificată o deschidere, în Iaşi, în complexul Palas.
"Ne orientăm în principal către centre comerciale, acestea fiind de obicei polul cumpă­răturilor din oraşele în care ne dorim să fim prezenţi", explică Petru Chiriac.
Din acest motiv antreprenorii au renunţat în 2008 la magazinul de pe Calea Victoriei, acesta fiind primul pe lista închiderilor, chiar dacă la momentul respectiv funcţiona ca flagship store. A urmat apoi magazinul din Unirea Shopping Center şi Liberty Center.
"În 2011 nu am închis niciun magazin şi nici nu face parte din planurile noastre pentru Il Passo", spune Chiriac.
Reia expansiunea
Cei doi antreprenori au reluat astfel expansiunea brandului Il Passo după ce în 2011 nu au deschis niciun magazin. Antreprenorul român spune că deschide noi magazine pentru că este un pas bun şi firesc în viaţa brandului Il Passo.
El mai spune că nivelul chiriilor a variat în această perioadă de la oraş la oraş şi de la un centru comercial la altul, astfel că acesta nu este factorul principal în decizia de a deschide noi unităţi. "Ne dorim să avem magazinele Il Passo în toate oraşele mari din România, acolo unde există potenţial şi clienţi pentru produsele noastre."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO