Mediafax.biz Exclusiv

Hugo Boss: Tot mai multe branduri de lux vor să vină în România. Aleg Calea Victoriei din Bucureşti

Hugo Boss: Tot mai multe branduri de lux vor să vină în România. Aleg Calea Victoriei din Bucureşti

Autor: Cristina Rosca

12.02.2012, 09:10 1994

Brandul de lux Hugo Boss, prezent pe piaţa locală cu două magazine în Bucureşti şi Constanţa, a obţinut anul trecut pe piaţa locală afaceri de 1,7 milioane de euro, în creştere cu 20% comparativ cu 2010. Anul acesta speră la un avans de cel puţin 15%.

"Până acum pentru noi 2011 a fost cel mai bun an, iar avansul businessului a fost un mare semn de încurajare pentru viitor. La anul sperăm să continuăm trendul şi sperăm la un avans de cel puţin 15%", spune Andrei Alecu, 25 de ani, unul dintre cei doi oameni de afaceri care au readus brandul de lux pe piaţa locală.

El este fiul lui Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus McDonald's, unul din tre cele mai importante lanţuri de restaurante din România.Partenerul său este Adrian Matei, fiul lui Ion Matei, cel care deţine importatorul de băuturi Lerida International.

În condiţiile în care consumul a scăzut cu 3% anul trecut, urmând trendul ultimilor doi ani, businessul celor de la Hugo Boss pare imun la criză. Andrei Alecu are însă o altă părere.

"Oamenii şi-au redus cheltuielile de teamă"

"Nu există persoană care să zică că nu a fost afectată de criză. Oamenii şi-au redus cheltuielile de teamă, chiar dacă aveau cu ce să meargă mai departe cu acelaşi stil de viaţă." Clientul Hugo Boss are între 30 şi 50 de ani şi venituri de peste 2.000 de euro.

"Clientul fidel brandului cheltuie în fiecare lună 1.000-1.500 de euro. Există însă mai multe tipuri de clienţi fideli, respectiv cei care vin şi se îmbracă o dată pe săptămână şi cei care vin o dată la trei luni, însă fac cumpărături în consecinţă." Amândoi sunt la fel de fideli, spune el.

La o cifră de afaceri de 1,7 milioane de euro şi la un bon mediu de 1.000 de euro, businessul Hugo Boss are anual 1.700 de clienţi. Dintre aceştia, 60% sunt femei şi 40% bărbaţi. Ponderea nu se menţine însă şi în cifra de afaceri, deoarece "femeile care vin cumpără şi cadouri pentru bărbaţi".

Alecu spune că speră ca 2012 să fie ultimul an de criză. Aşa a sperat şi anul trecut, însă evoluţia locală şi cea de la nivel mondial a ţinut să îl contrazică.

Atât el, cât şi partenerul său Adrian Matei se află la prima încercare în business cu Hugo Boos, pe care l-au adus pe piaţa locală în urmă cu trei ani. Iniţial au intrat pe piaţa din Constanţa, iar ulterior în Capitală, după închiderea magazinului deţinut de fostul francizat.

Cum s-a închis primul Hugo Boss din România

La începutul lui 2009 primul Hugo Boss din România îşi închidea porţile, după circa şase ani de activitate, din lipsă de bani. Criza nici nu se instalase bine la noi, în toamna lui 2008, şi deja vânzările scăzuseră cu 40-50%.

Papilon Beauty Fashion, o companie contro lată de unul dintre investitorii aflaţi în spatele celei mai mari firme de distribuţie de pe piaţă, Interbrands, alegea să tragă obloanele magazinului Hugo Boss aflat atunci tot pe Calea Victoriei. În cele două magazine Future Fashion International - companie deţinută în mod egal de Alecu şi Matei - a investit 2,2 mil. euro în amenajare şi stocuri.

"Pentru a deschide un magazin de lux într-o zonă stradală ai nevoie de cel puţin 300.000 de euro pentru că amenajarea pe metru pătrat poate ajunge şi la 3.500 de euro. Şi aici e vorba doar de investiţia în magazin, fără stocuri." Andrei Alecu ştie bine cifrele pentru că în prezent poartă discuţii cu mai multe branduri de lux pentru a le aduce în România.

Nu oferă nume, pentru că, spune el, discuţiile sunt, în funcţie de caz, într-un stadiu mai mult sau mai puţin avansat.

"Cu unii am ajuns la nivelul semnării contractului, la alţii suntem abia în discuţii pentru locaţie. Evident este că nu am fi pornit pe acest drum dacă nu am fi crezut în acest domeniu şi dacă nu am fi putut obţine profit, oricât de mic."

Mai este loc pentru branduri de lux

Deşi nu oferă nume de branduri, el spune că mai este loc de branduri de lux pentru femei în special, pentru că bărbaţii au de unde să se îmbrace. Primul magazin sub un nou brand ar urma să fie deschis în toamnă pe Calea Victoriei. Andrei Alecu mai spune că toate brandurile străine au auzit de România şi vor să vină aici, dar doar în Bucureşti şi doar pe Calea Victoriei.

"Orice altă locaţie nu îi interesează." Problema pe Calea Victoriei este faptul că nu găseşti spaţiile potrivite.

"Spaţiile sunt mici, chiria mare şi asociaţiile de proprietari vin cu propriile condiţii."Pentru un magazin de lux pe Calea Victoriei ai nevoie de un spaţiu de cel puţin 150 mp - magazin şi depozit. În condiţiile în care chiria medie pe această arteră se situează la 45-50 de euro pe metru pătrat, pentru un astfel de magazin trebuie să scoţi lunar din buzunar 6.700-7.500 de euro.

"Chiriile nu au scăzut deloc pentru că este căutată în continuare Calea Victoriei.

Este adevărat însă că nici nu au mai crescut într-un ritm alert." Recent Calea Victoriei a câştigat indirect un chiriaş nou, magazinul Burberry, ce se va deschide la parterul hotelului de cinci stele Radisson Blu în martie.

Pentru un nou magazin sub brandul Hugo Boss, Alecu spune că analizează oraşe precum Timişoara sau Cluj. Cu siguranţă însă, un nou magazin nu se va deschide în acest an. Planurile iniţiale vizau oraşul Iaşi, însă acestea au picat deoarece nici momentul nu era potrivit şi nici oraşul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO